• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Focus op denim en Scandinavisch design: Fashion Club 70 gaat nieuwe merken voeren

Focus op denim en Scandinavisch design: Fashion Club 70 gaat nieuwe merken voeren

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Een primeur voor Fashion Club 70: het modeagentschap gaat tien nieuwe merken voeren, waaronder de onlangs door Giada S.p.a. gelanceerde lijnen Karl Lagerfeld Denim (licentie) en Hand Picked (eigen label). De andere nieuwe labels die Fashion Club 70 gaat distribueren zijn Momoni, Falke, Arma, ViCOLO, OOF, Maud, FRAM en One&Other.

Fashion Club 70: verwachtingen zijn hooggespannen voor de nieuwe labels

Met de nieuw toegevoegde labels streeft Fashion Club 70 er duidelijk naar in te spelen op ontwikkelingen vanuit de markt. Zo is het Italiaanse ViCOLO in eigen land al erg succesvol op het gebied van snellere mode en wil de Belgische modedistributeur met dit merk inspelen op de toenemende vraag daarnaar in de Benelux. Door inkopers extra service te bieden, onder andere in de vorm van diverse stockmogelijkheden, hoopt Fashion Club 70 het inkoopproces van dit type snelle mode te vergemakkelijken.

Een andere ontwikkeling waar het agentschap op inspeelt, is de toenemende populariteit van Scandinavisch design. “Deze trend speelde al langere tijd in Nederland en nu volgt ook België,” licht Fashion Club 70 mede-eigenaar Miguel Dheedene toe. Met Maud, FRAM en One&Other haalt het Belgische bedrijf drie Noorse labels naar de Benelux die staan voor datgene wat Scandinavische mode zo geliefd maakt volgens Dheedene: “Een juiste balans tussen minimalisme en mooi design met flair, altijd met een goede prijs-kwaliteitverhouding.”

Beeld: Momoni

Ook nieuw in het Fashion Club 70 portfolio zijn OOF en Momoni, beide onderdeel van de Italiaanse groep NYKY. Waar OOF met name bekendstaat om de unieke en stijlvolle jassen voor dames en heren, begon Momoni als lingeriemerk om uiteindelijk uit te groeien tot een bohemien totaalcollectie voor dames

Beeld: Falke ready-to-wear lijn

Dan zijn er nog Falke en Arma, twee merken die in de modewereld geen introductie meer behoeven. Het Nederlandse Arma verwierf faam met haar luxueuze leercollecties voor zowel dames als heren. Duits familiebedrijf Falke heeft haar sporen verdiend als sokken- en ondergoedmerk en lanceerde bovendien tijdens de afgelopen editie van Pitti Uomo zijn vernieuwde ready-to-wear herenlijn.

Dheedene: “Dit zou weleens de opleving van het denimsegment kunnen zijn”

In alle nieuwe labels ziet Dheedene potentieel, al is hij met name erg trots op het voeren van Karl Lagerfeld Denim en Hand Picked. “Giada S.p.a., tevens fabrikant van Jacob Cohën, heeft bewezen dat ze kwaliteit biedt, dus we verwachten veel van deze nieuwe lijnen,” aldus Dheedene. Wat we kunnen verwachten? Karl Lagerfeld Denim toont duidelijk “de signatuur die we van de designer kennen.” De collectie is jong en blinkt uit in de details. Hand Picked, Giada’s eerste eigen label, wordt volledig in-house vervaardigd: van design tot productie. “Verwacht Japanse denim en zeer mooie linings”, benadrukt Dheedene vast.

Met deze twee denimlabels en het gelicentieerde Vilebrequin dat Fashion Club 70 tevens voert, heeft de Italiaanse producent iets heel bijzonders in handen. Dheedene: “Dit zou weleens de opleving van het denimsegment kunnen zijn.”

De nieuwe labels van Fashion Club 70 worden in de gehele Benelux gevoerd, met uitzondering van Arma. Dit label zal enkel in België en Luxemburg worden gevoerd.

Fashion Club 70 zal met diverse merken aanwezig zijn tijdens de aankomende editie van vakbeurs Modefabriek op 20 en 21 januari aanstaande: BSB Jeans (stand C536), DKNY, Michael Kors (stand C426), 7 for All Mankind (stand C548, N139), ASH, Furla (stand C432), Stand (stand C544) en Liu Jo (stand C452, C320 en C324).

Over Fashion Club 70

Fashion Club 70 werd in 1970 opgericht door Luc Dheedene. Vandaag de dag runt Luc Dheedene het bedrijf samen met zoons Miguel en Gregory vanuit het hoofdkwartier in Antwerpen. Inmiddels opereert Fashion Club 70 als agent van meer dan 70 modemerken die worden verkocht aan ruim 1.700 retailers in de Benelux. Behalve de merken genoemd in dit artikel, bevat het portfolio van de modedistributeur merken als Liu Jo, Versace Jeans en Michael Kors.

Partner Content