Artikelen door Anne-Sophie Castro
Fila lanceert nieuwe, door Astrid Andersen ontworpen premium-lijn
Het logo van Fila is tegenwoordig niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Dat doet denken aan de goede oude tijd, in de jaren negentig, toen het merk een boost kreeg dankzij het succes van de Zweedse tennisser Björn Borg. Na de grote comeback op de Milaan Fashion Week afgelopen september, toen het Italiaanse merk het publiek verraste door...
Mode|INTERVIEW bezig met laden...
Training Luxury: Consumenten kopen ervaringen, niet producten
Een nieuwe generatie consumenten en werknemers wandelt door de modewinkels. Bedrijfsstrategieën van merken uit het midden- en hoge segment veranderen. Om deze verandering te kunnen begrijpen, moeten merken ruimte creëren voor nieuwe strategieën. Hoe kan de opleiding van personeel worden geoptimaliseerd? Wie moeten modebedrijven inhuren om succes...
Business|INTERVIEW bezig met laden...
Kan het 'Made in China' etiket een comeback maken?
Parijs – In de modebranche hebben we enerzijds de Westerse merken, en anderzijds de Chinese labels. Af en toe raken de twee met elkaar verweven, waardoor we ons kunnen afvragen: hoe kunnen twee zulke verschillende culturen in dezelfde branche naast elkaar bestaan, en welke rol spelen ze daarbij? China heeft een voet tussen de deur gekregen...
Business|ACHTERGROND bezig met laden...
Accessoiresmerk Parfois plant Europese en Aziatische expansie
Het in Porto gevestigde Parfois, opgericht in 1994, is een van de meest succesvolle merken in het accessoiressegment. Het bedrijf beschikt over 900 winkels in 65 landen en streeft ernaar tegen het einde van dit jaar 1.000 winkels te bezitten. FashionUnited.FR sprak met Susana Coerver, Director of Marketing and Communication van Parfois, over...
Business|INTERVIEW bezig met laden...
Hoe Julien Dossena een frisse wind liet waaien bij Paco Rabanne
Inmiddels zijn er vijf jaren verstreken sinds Julien Dossena zich aandiende als vervanger van de Indiase ontwerper Manish Arora die, sinds het vertrek van Paco Rabanne in 1999, de rol van artistiek directeur op zich had genomen. De activiteiten van het modehuis waren sinds het vertrek van zijn oprichter en naamgever hun glans verloren, en aan...
Mode|ACHTERGROND bezig met laden...
De mooiste shows van de Barcelona Bridal Fashion Week
Afgelopen week verzamelde iedereen die iets voorstelt in de internationale bruidsmode in Barcelona. Van 23 tot 27 april vond hier namelijk de Barcelona Bridal Fashion Week plaats: het enige evenement van zijn soort in Europa, waar maar liefst 27 bruidsmodemerken hun collecties toonden - onder hen waren de meest prestigieuze namen uit de...
Modebezig met laden...
Erik Bang (H&M Foundation): "We kunnen op deze manier niet verdergaan"
Een verandering in het consumptiegedrag en voorlichting over het recyclen van gebruikte producten zijn de voornaamste bezigheden van de H&M Foundation. Hoe kunnen we, met een steeds groter wordende middenklasse, massamode blijven produceren en tegelijkertijd onze aarde beschermen? Beperkte voorraden, fragiele ecosystemen en klimaatverandering...
Mode|INTERVIEW bezig met laden...
Toekomst voor Marokko tussen snellere industrialisatie en creativiteit
Grote modeconcerns, vaak afgeschrikt door de hoge productiekosten in China, verplaatsen hun productie graag naar dichterbij gelegen streken zoals Turkije, Tunesië, Marokko, Portugal of Roemenië. Ieder land heeft zijn eigen specialiteit op het gebied van sourcing en productie. Hoewel de recente terreur in Tunesië en Turkije bepaalde labels heeft...
Beurzenbezig met laden...