Artikelen door Céline Vautard
Kan mode-ontwerper Jean-Charles de Castelbajac Benetton nieuw leven inblazen?
Parijs - Het Italiaanse modemerk Benetton kondigde begin deze week aan Jean-Charles de Castelbajac te hebben benoemd tot nieuwe artistieke leider van de heren- en de damescollecties van het merk. De ervaren modeontwerper - die naam maakte met zijn gedurfde en kleurrijke artistieke kledingcollecties - hoopt het merk nieuw leven in te blazen....
Modebezig met laden...
Hoe ziet de fysieke winkel van de toekomst eruit?
Nu consumenten steeds veeleisender worden, zullen stenen winkels diep moeten nadenken over de rol die zij willen spelen in de toekomst. Dat is de conclusie van een studie, uitgevoerd door Axis Communications en Ipsos, die werd gepubliceerd tijdens Paris Retail Week. “Fysieke winkels moeten hun toegevoegde waarde verhogen en zich onderscheiden...
Retailbezig met laden...
Pinterest: dit zijn de meest gezochte modetermen in de wereld
Met meer dan 600 miljoen borden en meer dan 21 miljoen modefoto’s is Pinterest één van ‘s werelds meest populaire platforms om mode-inspiratie op te doen en de trends te volgen. “Pinterest is een heel internationaal platform. Wanneer je naar iets zoekt, krijg je resultaten voorgeschoteld uit verschillende landen. Het is een paspoort om...
Modebezig met laden...
De historie, groei en ontwikkeling van het Franse modemerk Ba&sh
Ba&sh is een niet meer weg te denken uit het casual chique modelandschap. Het Franse merk opent 5 september de deuren van de nieuwe flagshipstore in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. Hoewel Ba&sh momenteel China en de Verenigde Staten wil veroveren, vergeet het Europa niet, waar het modemerk de consument blijft verleiden. We blikken terug op het...
Businessbezig met laden...
Ba&sh: 15 jaar succes met casual chique mode
Parijs - Ba&sh is een niet meer weg te denken uit het casual chique modelandschap. Het Franse merk opent 5 september de deuren van de nieuwe flagshipstore in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. Hoewel Ba&sh momenteel China en de Verenigde Staten wil veroveren, vergeet het Europa niet, waar het modemerk de consument blijft verleiden. We blikken...
Business|TIJDLIJN bezig met laden...
Trends: wat ligt najaar 2018 in de winkel?
FashionUnited heeft trendsites, modelabels en catwalkpresentaties in de gaten gehouden en aan de hand daarvan de grootste trends op een rijtje gezet van het komende seizoen. Een shortlist met 8 modetrends voor herfst/winter 2018. Handig als retailer voor eventuele nabestelling of als consument om je klaar te maken voor het nieuwe schooljaar....
Modebezig met laden...
Tijdlijn: succesvolle modemerken die in homeware stapten
Als modemerk volstaat het niet langer om alleen een kledinglijn te voeren. Waar we eten, de geur die we dragen, de manier waarop we ons huis inrichten, het zegt allemaal evenveel over ons als de kleding die we aantrekken. Met dit in gedachte breiden modemerken hun collecties uit met zogeheten ‘Home’-collecties. De trend werd gezet door luxe...
Retail|TIJDLIJN bezig met laden...
Kindermodeketen Kidiliz: Een Frans succesverhaal
De toonaangevende Europese kindermodeketen Kidiliz is zich aan het voorbereiden op een nog grotere groei in zijn sector, nadat het eerder dit jaar werd overgenomen door de Chinese Semir Group. Voorafgaand aan de uitrol, neemt FashionUnited de historische acquisitie onder de loep. Chinese investeerders hebben hun aandacht de afgelopen jaren...
Businessbezig met laden...
Vanessa Bruno: De sleutel tot succes van een inspirerende ontwerpster
Het in 1996 gelanceerde Parijse designlabel heeft zichzelf opnieuw uitgevonden en nieuwe winkels geopend. Een ontmoeting met Vanessa Bruno tijdens Fashion Week. Waarom heb je besloten om met de tweede Athé lijn te stoppen? ”Simpelweg omdat de markt is veranderd. Vandaag de dag geldt dat hoe meer je focust op een bepaalde boodschap, hoe beter het...
Mode|INTERVIEW bezig met laden...
Het best presterend Europees lingeriemerk: PrimaDonna
350 onafhankelijke lingeriewinkels in heel Europa hebben de Belgische Van de Velde-groep tot best verkochte merk van 2017 verkozen. Een prijs die toegekend wordt door het tijdschrift Intima dat een jaarlijkse enquête houdt onder detailhandelaars in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland, om de beste merken en hun beste...
Retail|INTERVIEW bezig met laden...