• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Bol.com verwacht miljardenomzet

Bol.com verwacht miljardenomzet

Door Marije Bette

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Bol.com denkt komend jaar de grens van 1 miljard euro aan consumentenomzet te passeren. Dat is bijna drie keer zoveel omzet als in 2012. Investeringen in het assortiment, productinformatie en de bezorgopties moeten de webwinkel daarbij helpen. Dat heeft Dick Boer, CEO van moederbedrijf Ahold, laten weten bij de aandeelhoudersvergadering.

In 2015 rapporteerde de webgigant een omzetstijging van meer dan 25 procent. Daarbij werd ook de omzet van externe verkopers meegerekend. Moederconcern Ahold boekte een online omzet van 1,8 miljard euro en Bol.com was goed voor de helft van die online omzet, zo blijkt uit de toespraak van Boer. Vooral tijdens Kerst had Bol.com het druk. Vlak voor de feestdagen werden er op het hoogtepunt elf orders per seconde geplaatst.

Eerder dit jaar maakte Bol.com bekend dat het flink in mode investeert. De etailer verkoopt al sinds 2014 kleding. Tot voor kort ging het alleen om baby- en peuterkleding en sportkleding. Dat assortiment is inmiddels uitgebreid met kinderkleding tot maat 176 en positiemode. Bol.com heeft geen eigen labels, maar verkoopt kleding van merken als Noppies, Espirt, Mexx, Petit Bateau en Gsus.

Bol.com