• Home
  • Nieuws
  • Business
  • L Brands boekt record winststijging in Q3

L Brands boekt record winststijging in Q3

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

De Amerikaanse modegroep L Brands rapporteerde voor het derde kwartaal van het lopende boekjaar een record winststijging per aandeel van 25 procent naar 55 cent per aandeel (52 eurocent). De nettowinst bedroeg 164 miljoen dollar (153,9 miljoen euro), terwijl de netto-omzet met 7 procent groeide naar 2,48 miljard dollar (2,33 miljard euro).

Het bedrijf, dat ondermeer eigenaar is van de populaire lingeriemerken Victoria’s Secret en La Senza, zag de vergelijkbare omzet ook met 7 procent toenemen. Ondertussen steeg de operationele winst met 19 procent naar 338,8 miljoen dollar (318 miljoen euro).

L Brands voorzitter en CEO Leslie H. Wexner schrijft de recordresultaten van het bedrijf toe aan het succes van het merkenpakket. “Onze merken onderscheiden zich en hebben een hoge emotionele waarde en we blijven nieuwe, overtuigende producten en een prikkelende winkelervaring leveren,” zei hij in een verklaring.

Het bedrijf verwacht voor het vierde kwartaal een winst per aandeel van 1,85 tot 1,95 dollar (1,74 tot 1,83 euro) en verhoogde de winstprognose voor het volledige boekjaar van 3,58 tot 3,73 dollar naar 3,69 tot 3,79 dollar.

L Brands