L Brands overtreft verwachtingen in Q2
bezig met laden...
L Brands heeft een succesvol tweede kwartaal achter de rug en heeft de prognose voor het lopende jaar verhoogd. De koers steeg als gevolg met 3,3 procent.
Het moederbedrijf van Victoria’s Secret boekte een nettowinst van 252,3 miljoen dollar (222,9 miljoen euro) of 87 cent per aandeel, ten opzichte van 202,5 miljoen dollar of 68 cent per aandeel een jaar geleden. De omzet steeg met 5 procent naar 2,89 miljard dollar. Analisten hadden volgens Reuters een winst per aandeel van 59 cent en een omzet van 2,86 miljard dollar verwacht.
Het bedrijf dankte de omzetgroei aan het herstel van de omzet bij Victoria’s Secret, dat door CEO Leslie Wexner onderworpen werd aan veranderingen nadat het merk de omzet zag afnemen. Wexner bracht het aantal kortingsacties terug en sneed in het assortiment. Als gevolg steeg de vergelijkbare groepsomzet met 3 procent. Bij Victoria’s Secret nam deze met 2 procent toe, vergelijken met een stijging van 1 procent in het eerste kwartaal.
L Brands verwacht voor het lopende boekjaar een winst per aandeel van 3,70 tot 3,85 dollar, vergeleken met een eerdere prognose van 3,60 to 3,80 per aandeel. Analisten verwachtten aanvankelijk een winst per aandeel van 3,73 dollar.