• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Media-toezichthouder onderzoekt We-Fashion campagne GTST

Media-toezichthouder onderzoekt We-Fashion campagne GTST

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De marketingcampagne van We Fashion in samenwerking met tv-serie 'Goede Tijden, Slechte Tijden' wordt door het Commissariaat voor de Media onderzocht op sluikreclame. De toezichthouder heeft de campagne voorgelegd aan de collega-instantie in Luxemburg waar tv-zender RTL Group is gevestigd. Dat meldt de Volkskrant. De krant publiceert woensdag een reconstructie van de totstandkoming van de campagne waarvoor in de populaire soapserie een speciale verhaallijn werd ontwikkeld met een bijrolletje voor We Fashion ontwerpster Esther Fresco.

De langlopende campagne beleefde haar hoogtepunt op 16 november jl. toen GTST-personage Nina Sanders in een aflevering van de soap de speciale 'We x Nina' party collectie presenteerde. Die uitzending werd door 1,4 miljoen mensen bekeken. Het bleek een verkoopsucces voor het modebedrijf dat daags later bekendmaakte dat de dagomzet dankzij de GTST-collectie verdrievoudigd was. De collectie was razendsnel uitverkocht en om de voorraad aan te vullen liet We-Fashion een deel van dezelfde party-collectie uit winkels in het buitenland komen.

We Fashion en RTL presenteerden de GTST-samenwerking eind augustus. De twee partijen werkte eerder al samen voor het programma 'The Voice Kids', wat volgens het modebedrijf bijdroeg aan een omzetstijging van 16 procent van We Kids in de eerste zes maanden van dit jaar.

RTL laat in een reactie aan de Volkskrant weten zich geen zorgen te maken over het onderzoek van het Commissariaat voor de Media. "We kennen de regels en hebben hiervoor een hele juridische afdeling", zegt een woordvoerder in de krant.

Foto: We Fashion

WE Fashion