• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzetstijging van 8 procent in Q3 voor VF Corporation

Omzetstijging van 8 procent in Q3 voor VF Corporation

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

VF Corporation, eigenaar van onder andere Eastpak, Lee en Wrangler, heeft haar omzet in het derde kwartaal van 2015 met 8 procent omhoog zien gaan. Gecorrigeerd voor koerswisselingen, bedroeg het verschil 3 procent.

De omzet van VF bedroeg in Q3 van 2014 ruim 3,5 miljard dollar (3,2 miljard euro), en kwam in dezelfde periode van dit jaar neer op 3,6 miljard dollar (3,3 miljard euro). Ook de winst lag dit jaar hoger dan in 2014. Een jaar eerder lag de winst op 633,1 miljoen dollar (573,7 miljoen euro), en dit jaar kwam het bedrijf uit op een bedrag van 642,9 miljoen dollar (582,6 miljoen euro). De stijging heeft het bedrijf naar eigen zeggen onder andere te danken aan de sterke groei van de afdelingen Outdoor & Action Sports en Jeanswear. Het onderdeel outdoor, dat bijvoorbeeld de merken The North Face en Timberland bevat, zag de omzet in Q3 van 2015 met 13 procent stijgen tot een bedrag van 2,3 miljard dollar (2,1 miljard euro). Vooral Timberland heeft een goed kwartaal beleefd: dit merk rapporteerde een omzetstijging van 21 procent. De omzet van de jeans afdeling van het bedrijf bedroeg 748 miljoen dollar (677,8 miljoen euro), wat een positief verschil van 4 procent inhield in vergelijking met Q3 in 2014.

In het buitenland was de omzet van VF met 9 procent gestegen. De stijging in Europa bedroeg 5 procent en in de regio Azië ging het om een stijging van 12 procent. In de regio Noord- en Zuid-Amerika, met uitzondering van de Verenigde Staten, heeft het bedrijf de grootste stijging behaald: hier lag de omzet 19 procent hoger in vergelijking met vorig jaar. De buitenlandse omzet is goed voor 38 procent van de totale omzet van VF. Een ander onderdeel dat belangrijk is voor het bedrijf, is de directe verkoop aan consumenten. Deze verkoop, die 22 procent van de totale omzet van VF omvat, was in Q3 met 8 procent gestegen.

“De resultaten die we hebben gepresenteerd laten zien dat de merken van VF het goed doen. We hebben excellente resultaten behaald door ons te focussen op dat waar we goed in zijn: het verkopen van relevante, innovatieve producten en het continu verbeteren van onze relaties met consumenten,” aldus Eric Wiseman, CEO van VF. Het bedrijf verwacht het financiële jaar 2015 af te sluiten met een omzet die 7,5 procent hoger ligt ten opzichte van 2014.

The North Face
Timberland
VF Corporation