• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Online omzet Nederland groeit 8,4 procent in 2014

Online omzet Nederland groeit 8,4 procent in 2014

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more

Nederlanders hebben in 2014 gezamenlijk 13,96 miljard euro uitgegeven aan online aankopen en diensten. In totaal zijn er 127,36 miljoen aankopen via het internet gedaan, wat neerkomt op 6 procent van alle aankopen die binnen de totale markt zijn gedaan. De groei van online bestedingen over heel 2014 bedraagt 8,4 procent. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland, dat wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van meer dan 2100 webshops in Nederland.

Het vierde kwartaal van 2014 laat, mede door de Sinterklaas- en kerstperiode, een piek zien in de absolute online bestedingen van Nederlandse consumenten. Nederlanders hebben in het vierde kwartaal maar liefst 4,16 miljard euro online besteed, verdeeld over 36,67 miljoen aankopen.

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: “Er lijkt sprake te zijn van een opwaartse trend; consumenten vinden meer dan ooit de weg naar online aankopen doen, thuis, op het werk, in de winkelstraat of soms ook al in de winkel.”

Kleding, elektronica en speelgoed worden het vaakst online aangeschaft. Bij de categorie diensten doen reizen en verzekeringen het goed op internet.

GFK
Thuiswinkel.org