Overzicht: dit was de eerste FashionUnited Business Intelligence serie
bezig met laden...
Mode is een altijd-veranderende industrie. Bedrijven die de wereldwijde modeindustrie domineren moeten gelijke tred houden met of liever nog inspelen op veranderingen. In de omgeving waarin de currurentie moordend is, zijn business analyses en marktonderzoek must-have tools. FashionUnited nam de grootste bedrijven wereldwijd in de kleding- en modeindustrie onder de loep en analyseerde interne en externe data om belangrijke trends en ontwikkelingen te signaleren.
Een terugblik op de 14 afleveringen van de serie gebaseerd op FashionUnited’s unieke Business Intelligence Top100 Index. Hieronder highlights en meer.
Aflevering 2: Hoe Under Armour Adidas overtreft en Nike gaat inhalen
Hoe Under Armour uitgegroeid is tot het sportmerk dat de komende vijf jaar in de gaten gehouden moet worden? Lees het hier. Geen tijd om het hele artikel te lezen? Deze infographic laat de verwachte marktwaarde voor de komende jaren zien.
Aflevering 4: Is H&M echt zo ‘groen’ als het lijkt?
Is H&M echt zo groen en duurzaam als het bedrijf ons wil doen geloven, of gaat het hier om een marketing strategie die slim inspeelt op de populariteit van duurzame producten? Klik hier voor het antwoord.
Aflevering 8: Waar zal Hermès staan in 2020?
De aanhoudende groei maakt Hermès erg interessant voor investeerders. Luxeconcern LVMH kocht bijvoorbeeld nog meer aandelen van het luxebedrijf in 2013. LVMH, Dior en Groupe Arnault hebben verklaard dat ze de komende vijf jaar geen nieuwe aandelen in Hermès zullen kopen, wat goed nieuws is voor de familie Hermès. Tegelijkertijd roept dit de vraag op: hoe zal het bedrijf zich de komende vijf jaar ontwikkelen? En wat kan worden gezegd over de positie van de familie Hermès in 2020? FashionUnited onderzocht het .
Aflevering 9: Wat staat de Yoox Net-A-Porter Group te wachten?
FashionUnited voorspelde al dat de modegroep in zijn geheel profijt zou hebben van de fusie. Lees hier onze analyse uit november 2015, waarin we beide bedrijven bestudeerde om te kijken hoe de toekomst eruit ziet voor de groep. Of bekijk de 20-seconden-versie.
Aflevering 10: De jaarlijkse Victoria’s Secret modeshow: Geniet ervan zolang het kan
Maar zal de Victoria’s Secret show de aandacht van het publiek vast weten te houden in de komende jaren? Lees hier alles over uitgaven en inkomsten van het spektakel. Benieuwd naar de voorspelling, maar geen tijd om het hele verhaal te lezen? Klik hier voor de 1-seconde versie: de illustratie geeft je het antwoord.
Lees ook de andere afleveringen uit de serie
Aflevering 1: Inditex: Amancio Ortega wordt in 2017 de rijkste miljardair ter wereld
Aflevering 3: Waarom Christian Dior en LVMH de luxe-industrie domineren
Aflevering 5: Marks & Spencer: Mode versus Food
Aflevering 6: Hoe realistisch is het doel van Fast Retailing voor 2020?
Aflevering 7: Zal de terugkeer van TK Maxx in de Benelux een succes worden?
Aflevering 11: Geek-chic of seksbom: de verschillen tussen Gucci's Alessandro Michele en Tom Ford
Aflevering 12: Kan Gap het imago 'basic' merk nog van zich afschudden?
Aflevering 13: Hoe een vleugje verfijning Prada een zonnige toekomst kan brengen
Aflevering 14: Hoe Michael Kors zijn huidige richting kan veranderen
Top 100 Index en meer business Intelligence
Wil je complete Top100 index bekijken of ben je op zoek naar andere modedata- en analyses? Klik hier om naar de FashionUnited Business Intelligence pagina te gaan.
Fotocredit: Dreamstime