• Home
  • Nieuws
  • Business
  • PVH Corp teleurgesteld over tegenvallende prestaties Calvin Klein in Q3

PVH Corp teleurgesteld over tegenvallende prestaties Calvin Klein in Q3

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

PVH Corp, moederbedrijf van onder andere Tommy Hilfiger en Calvin Klein, noteert in het derde kwartaal van dit boekjaar een omzetgroei van 7 procent naar 2,5 miljard Amerikaanse dollar (2,1 miljard euro). Hoewel de omzetstijging overeenkomt met de eerder uitgesproken verwachting van het bedrijf, verklaart PVH Corp in het persbericht teleurgesteld te zijn over de prestaties van Calvin Klein.

Calvin Kleins winst voor rente en belastingen daalde in het derde kwartaal naar 121 miljoen Amerikaanse dollar (106 miljoen euro). Een jaar eerder was dit nog 142 miljoen Amerikaanse dollar (124 miljoen euro). Emanuel Chirico, CEO bij PVH Corp, schrijft deze daling in het persbericht toe aan de incidentele 10 miljoen dollar (8,8 miljoen euro) aan creatieve en marketinguitgaven om het merk een boost te geven.

Deze uitgaven leverden volgens het moederbedrijf niet het rendement op dat zij hadden verwacht. “Hoewel veel van de productcategorieën goed presteerden, zijn we teleurgesteld over het gebrek aan rendement op onze investeringen in onze Calvin Klein 205W39NYC-activiteiten en werd het opnieuw gelanceerde Calvin Klein Jeans niet zo goed verkocht als we hadden gedacht,” aldus Chirico in het persbericht.

Calvin Klein noteerde in het derde kwartaal van boekjaar 2018 een omzetstijging van 2 procent naar 963 miljoen Amerikaanse dollar (846 miljoen euro). De omzet van Calvin Klein Internationaal steeg met 3 procent, terwijl de omzet in Noord-Amerika slechts 1 procent steeg naar 481 miljoen Amerikaanse dollar (422 miljoen euro).

PVH Corp noteert omzetgroei van 7 procent naar 2,5 miljard Amerikaanse dollar

De prestatie van Calvin Klein staat volgens het persbericht in contrast met Tommy Hilfiger die ‘betere prestaties heeft geleverd’ en een omzetstijging van 11 procent tot 1,1 miljard Amerikaanse dollar (0,9 miljard euro) realiseerde.

De omzet van Tommy Hilfiger Internationaal steeg in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar 16 procent tot 708 miljoen Amerikaanse dollar (622 miljoen euro), volgens het persbericht dankzij de aanhoudend sterke prestaties in alle regio's en kanalen en een winkelomzet toename van 13 procent. De omzet van Tommy Hilfiger in Noord-Amerika steeg met 3 procent tot 424 miljoen Amerikaanse dollar (372 miljoen euro), deze groei is volgens het moederbedrijf vooral toe te schrijven aan de sterke prestaties in de groothandelsactiviteiten.

PVH Corp schrijft in het persbericht dat ondanks tegenvallende prestaties van het Calvin Klein merk het bedrijf er vertrouwen in heeft dat de consument zich steeds meer verbonden zal gaan voelen met het merk en de marketinguitgaven en de herlancering van de commerciële producten op de lange termijn positief zal gaan uitpakken.

Beeld: Calvin Klein campagne

CALVIN KLEIN
Emanuel Chirico
PVH
PVH Corp
Tommy HIlfiger