• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Zalando verwerkt meeste orders ooit in tweede kwartaal

Zalando verwerkt meeste orders ooit in tweede kwartaal

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

E-commerce gigant Zalando SE blijft groeien, zo blijkt uit de gerapporteerde cijfers van het tweede kwartaal en het eerste halfjaar. In het tweede kwartaal verwerkte het Duitse bedrijf de meeste orders ooit in een enkel kwartaal, 29 miljoen. De orders leverden een omzetgroei van 20,9 procent op tot een bedrag van 1,33 miljard euro.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

“De sterke ontwikkeling in klanten kengetallen laat zien dat ons bedrijf het ontzettend goed doet,” aldus Co-CEO Rubin Ritter in het verslag. “We zijn verheugd dat onze consument centrische aanpak zijn vruchten afwerpt, ondanks een uitdagende markt in de modebranche. Ons partner programma groeit sterk en is goed voor zo’n tien procent van alle merchandise die is verkocht in het tweede kwartaal.” Vanaf oktober 2016 is het mogelijk voor lokale ondernemers om orders van klanten van Zalando te accepteren en hen te voorzien van desbetreffende producten als deze voorradig zijn in hun winkel. Dit zogenoemde Gax-systeem was eerst alleen beschikbaar voor schoenenretailers in Duitsland, maar werd eerder al uitgebreid naar kledingretailers.

In het eerste halfjaar van 2018 behaalde Zalando SE een omzet van 2,526 miljard euro dankzij een omzetstijging van 21,4 procent. Het EBIT kwam in de eerste zes maanden neer op 94,4 miljoen euro, dit lag in het tweede kwartaal op 94 miljoen euro. In het tweede kwartaal telde Zalando 24,6 miljoen actieve klanten.

De online winkels van Zalando behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 1,2 miljard euro en zag een groei van 21,3 procent. De online winkels in de DACH-regio behaalden een omzet van 625,8 miljoen euro door een toename van 15,4 procent. In de rest van Europa nam de omzet toe met 28 procent naar 607,6 procent. In het tweede kwartaal introduceerde Zalando het platform in Ierland en Tsjechië. In het segment Offprice, waar Zalando Lounge, de outlets en de overige voorraden bij horen, nam de omzet met 39,3 procent toe naar 114,6 procent.

Foto: Zalando

MULTIMEDIA
Zalando
Zalando SE