• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • A-Style nieuwe titelsponsor TT Assen

A-Style nieuwe titelsponsor TT Assen

Door FashionUnited

31 mrt. 2006

De 'kathedraal' van de motorsport, zoals het roemrijke TT Circuit Assen in het buitenland bekend staat, verwelkomt dit jaar een nieuwe naamsponsor voor het evenement. Het populaire Italiaanse modemerk A-Style heeft een overeenkomst gesloten met Dorna Sports, de commerciële rechthebbende van de MotoGP wereldkampioenschappen. A-Style kan zo gebruik maken van alle voorrechten die de titelsponsoring biedt, zoals het recht om haar naam te geven aan de race en een opvallende aanwezigheid te zijn tijdens het gehele evenement.

A-Style werd, meer dan tien jaar geleden, een herkenbaar logo toen grafisch ontwerper Marco Bruns de meest funky hoofdletter "A" ter wereld bedacht en patenteerde. Daarna groeide het snel uit tot een populaire sticker en bedrukking voor surf, skate en urban gear. Marco Bruns bundelde daarna zijn krachten met de Italiaanse kledingontwerper Simone Sidoti. In die samenwerking groeide het logo uit tot een lifestyle merk met een volledige collectie mannen- en vrouwenmode, die sindsdien populair is geworden bij beroemdheden en sportlui. De A-Style producten zijn verkrijgbaar in zo'n 700 winkels verspreid over de wereld en binnenkort ook in Nederland.

De Nederlandse ronde van het MotoGP wereldkampioenschap 2006, zal dus plaatsvinden onder de naam: A-Style TT Assen. Dit zal tevens de eerste MotoGP ronde zijn die plaatsvindt op het vernieuwde TT Circuit Assen van 4.555 meter. De A-Style TT Assen zal zoals altijd plaatsvinden op de laatste zaterdag van juni, op de 24e en is de achtste GP in de serie van zeventien rondes van het MotoGP wereldkampioenschap 2006.

"Het TT Circuit Assen was het laatste circuit uit de MotoGP-serie die zelf haar titelsponsors verzorgde. In het vernieuwde 10-jarige contract tot en met 2016 dat de Asser-organisatie vorig jaar met Dorna afsloot, werd de wens van Dorna ingewilligd om ook voor de TT van Assen een naamsponsor te zoeken", opent TT-directeur Peter Oosterbaan. "Dorna vond daarin bij het Italiaanse merk A-Style een 'match' in de internationale markt, waarbij de focus van A-Style met name op het verkrijgen van de wereldwijde TV-exposure met TV-uitzendingen in ruim 230 landen is gericht. In de komende periode maken we kennis met A-Style en gaan we met hen in overleg op wat voor manier we ook op nationaal niveau actief kunnen samenwerken", aldus Oosterbaan.