Bewegende paspoppen
bezig met laden...
Levensechte paspoppen die bovendien als twee druppels water lijken op de modellen uit specifieke reclamecampagnes. Dat is het nieuwste concept van Moving Mannequins. Het bedrijf, met filialen in Los Angeles en Miami, heeft zijn wortels in de filmindustrie en gaat die kennis nu inzetten voor de productie van levensechte paspoppen die ook nog eens bewegen. CEO Woody Lawhon over de overstap van 'special effects'naar 'Moving Mannequins': "Ik werk al jaren met experts die in staat zijn om mensen te doen geloven dat de pop waarnaar zij kijken een levend wezen is. Etalages vormen een statische omgeving, waar beweging in moet worden gebracht om de aandacht van het winkelend publiek te trekken. Met mijn kennis van bewegende poppen, is dit een vrij logische stap." Het levensechte uiterlijk van de pop wordt bereikt met minstens zeven lagen verf die de kop een realistische huidskleur te geven. Om het effect te versterken worden voor de ogen protheses gebruikt. Een bewegende paspop met het gezicht van het model dat in de reclamecampagne van het betreffende kledingmerk is gebruikt. Het lijkt de ultieme marketingtool. Dergelijke poppen kunnen op bestelling worden gemaakt. Maar de paspoppen zijn ook uit voorraad te huur vanaf 45 dollar per week.