• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • CNV in clinch met directie Witteveen Mode

CNV in clinch met directie Witteveen Mode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Bedrijvenbond CNV heeft naar aanleiding van een recente enquête een gesprek gevoerd met de directie van Witteveen Mode. Uit de enquête - gehouden door CNV Dienstenbond onder het personeel van Witteveen - werd volgens CNV duidelijk dat het personeel van de winkel over een aantal zaken ontevreden is. Zo zouden de werknemers van het bedrijf geconfronteerd worden met slechte communicatie, overdreven flexibiliteit (het plotseling moeten werken op bepaalde dagen) en weinig waardering. Wessel Breunesse, bestuurder bij CNV: "Men moet hard lopen, zonder daarvoor een schouderklopje te krijgen."

Reden voor het tevredenheidsonderzoek onder de werknemers van Witteveen was een anonieme brief over de werksituatie bij Witteveen, gevolgd door een telefoontje. Breunesse: "Op basis van die twee signalen hebben we besloten bij het bedrijf een enquête te houden." Uit de enquête kwam een aantal zaken naar voren, waarna CNV de directie van Witteveen heeft ingelicht.

De directie van Witteveen, een damesmodeketen met 85 winkels, vond dat zij het gesprek met CNV moest aangaan om te kijken waarop CNV de conclusies baseerde en omdat de directie haar eigen beleid niet terugvond in de uitslag van de enqu ê te. Barbara van Kolfschoten, algemeen directeur van Witteveen: "Wij volgen namelijk keurig de Mitex en daar waar het beter kan, passen wij de cao positief aan." Van Kolfschoten wijst erop dat zowel CNV als FNV de cao van Mitex niet hebben onderschreven. Tevens zegt zij dat maar 59 werknemers van het bedrijf hebben meegewerkt aan de enquête, waarvan er veertien niet tevreden waren. "Op vijfhonderd werknemers valt dat dus nogal mee," aldus Van Kolfschoten.

Wel zal het bedrijf in de toekomst aandacht vestigen op communicatie. Er is de laatste jaren veel veranderd bij Witteveen en dan is communicatie met medewerkers van groot belang. Van Kolfschoten: "Communicatie is in elk bedrijf belangrijk. We willen de communicatie in verschillende lagen verbeteren. Dat is een continu proces." Ook heeft Witteveen gezegd in de toekomst te starten met eigen onderzoek naar de tevredenheid onder het personeel. Het Nederlandse Witteveen Mode is een paar jaar geleden overgenomen. De directie is toen wel aangebleven.