• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • De Leeuw van Steenbergen

De Leeuw van Steenbergen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Visual identity: Mode is beleven

,,Wij kijken gevoelsmatig naar mode." Mark de Leeuw en Monique van Steenbergen, oprichters van DLVS Creative Services, werken met bezieling. Vanuit hun loft in Rotterdam verzorgen ze samen met hun medewerkers de visuele kant van modecommunicatie.

Wie een product wil presenteren op een manier die bij het merk past, moet samenwerken met mensen die én communicatief én visueel van wanten weten. Mark de Leeuw en Monique van Steenbergen zíjn van die creatievellingen. Voor uiteenlopende merken en bedrijven bedenken, maken en bewaken ze de communicatie. Advertising, concepten, art direction, design, nieuwe media en fashionshoots: Het is slechts een greep uit het brede werkveld van DLVS.

De Leeuw en Van Steenbergen werkten jarenlang als art-director in de mode en advertising industrie. Van Steenbergen: ,,We wilden gaan freelancen, hier en daar wat leuke klussen doen. Maar dat pakte anders uit. Klanten waarvoor we eerder projecten hadden gedaan gingen met ons mee. Vanaf dag één hadden we het knetterdruk."

Zo werkte het duo in de eerste jaren voor Bandolera, Arma en maakte het een sterk concept voor Amici. De Leeuw: ,,Onze stijl is uniek. We zijn geen traditioneel reclamebureau. Wij kijken gevoelsmatig naar mode. Samen met de mensen die het product maken, de designers, stylisten, visagisten, proberen we de ziel van een merk naar boven te halen. Je ziet dat daar steeds meer behoefte aan is. Mensen zoeken authenticiteit en willen geen kopieën meer."

Van Steenbergen: ,,We gaan heel ver de diepte in. Dat wat wij visualiseren, moet ook echt het karakter van het merk weergeven. Daarbij streven we naar langdurige samenwerking. In de modewereld werkt dat het best, als je mee kunt ontwikkelen met het merk. Onze klanten begrijpen dat een lange termijn visie noodzakelijk is om te groeien."

Inmiddels bestaat het bedrijf uit een aantal vaste medewerkers en worden er, wanneer een project dat vereist, deskundigen op het gebied van marketing, multimedia of design bij betrokken. Een bron van inspiratie is het buitenland. Een groot deel van het jaar werkt DLVS in landen overal ter wereld aan het produceren en begeleiden van mode-fotografieproducties.

,,Onze grootste trots is misschien wel een foto-shoot voor de wintercollectie 2004 van State of Art. We maakten een expeditie door Noord-Rusland. Compleet met sleeën en poolhonden trokken we door de tundra. We werken nu al vijf jaar lang met succes voor State of Art. Voorheen benadrukte het label het modern classic karakter. De kleding -polo's, V-hals truien, rugbyshirts- werd steevast gefotografeerd met objecten die dat karakter ook uitstralen, zoals een MontBlanc pen, een Barcelona stoel. Wij vonden die benadering te nauw. We doken daarom in de belevingswereld van de State of Art man en maakten deze groter en avontuurlijker. Een terugkerend thema werden de 'classic racing cars,' die een passie bleken te zijn binnen alle gelederen van het bedrijf. De sfeer van klassieke autoraces is iets authentieks, wat zijn weerslag heeft op de producten van State of Art."

Ook in de toekomst verwachten De Leeuw en Van Steenbergen dat beleving een steeds grotere rol gaat spelen. De Leeuw: ,,Momenteel zijn we bijvoorbeeld betrokken bij de realisatie van een shoppingmall waar beleving voorop staat. Het nieuwe winkelen wordt hier in al zijn facetten uitgewerkt. Voor ons biedt dat een geweldige uitdaging."

Van Steenbergen: ,,Natuurlijk zijn we voor de toekomst nog steeds op zoek naar kwalitatief hoogwaardige opdrachtgevers. Zo hebben we momenteel ruimte voor een mooi dameslabel. In onze producten herken je het karakter van de merken. Sterke merken maken ons werk nog beter."