• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Deisel-campagne van Diesel grote winnaar op Cannes Lions International Festival Festival

Deisel-campagne van Diesel grote winnaar op Cannes Lions International Festival Festival

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Diesel heeft tijdens het jaarlijkse Cannes Lions International Festival of Creativity dertien ‘Lions’, ofwel prijzen, in ontvangst genomen. Dit nieuws deelt Diesel in een persbericht. Tijdens het festival worden prijzen toegewezen aan merken die bijzondere marketingcampagnes hebben afgeleverd.

De dertien prijzen gingen naar verschillende campagnes en projecten van het modemerk.

Negen prijzen kreeg het merk voor "DEISEL", het experiment dat werd opgevoerd tijdens de New York Fashion Week in februari 2018. Diesel opende in het geheim een ​​authentieke knock-off-winkel - verkeerd gespeld en verkeerd geëtiketteerd als DEISEL - op Manhattan Canal Street. De stukken, die als nep werden gezien, waren in werkelijkheid unieke uitvoeringen van het designteam van Diesel en werden tegen een zeer lage prijs verkocht.

Drie prijzen gingen naar "Go With The Flaw", de campagne die debuteerde in het najaar van 2017. Deze campagne met als doel de mythe van perfectie in het sociale media tijdperk te ontkrachten, werd geregisseerd door François Rousselet.

Er ging ook een prijs naar "Go With The Flaw 2". In deze campagne werd juist het tegenovergestelde onderzocht: wat gebeurt er als je alles doet wat je kunt om je natuurlijke tekortkomingen te verbergen? Wat gebeurt er als je perfectie achtervolgt? Ook deze campagne werd door Rousselet geregisseerd.

"Ik ben trots en blij dit moment te vieren. Het bevestigt voor eens en voor altijd dat Diesel terug is, sterker en dapper dan ooit," zegt Diesel-oprichter Renzo Rosso in het persbericht. "We zijn begonnen met het product, het bouwen van een nieuw team en het betrekken van talenten van over de hele wereld om nieuwe interpretaties van ons DNA te geven met het project Diesel Red Tag. En toen startten we een geheel nieuwe communicatiestrategie die de uniekheid, originaliteit en moed van ons merk opnieuw bevestigt. Dit alles zorgde voor een ongelooflijke energie binnen het bedrijf en rond het merk, wat mij een eer is om er persoonlijk deel van uit te maken."

De concepten van de drie campagnes zijn ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Publicis.

Beeld: Diesel

Cannes Lions International Festival of Creativity
Deisel
DIESEL
Go With The Flaw