• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Eerlijk duurt het langst

Eerlijk duurt het langst

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De consument van de 21 e eeuw verwacht van bedrijven dat ze oprecht en authentiek zijn. Daarmee is de tijd aangebroken van 'de nieuwe eerlijkheid', zo schrijft het Duitse marketingtijdschrift Werben & Verkaufen.

Het vertrouwen dat consumenten in bedrijven hebben, is gering. Volgens recent Duits onderzoek gelooft niet meer dan een kwart van de mensen dat bedrijven hun klanten op eerlijke wijze informeren. Behalve wantrouwend zijn consumenten ook goed geïnformeerd. Via internet wisselen ze met elkaar informatie uit over merken en producten. De consument verwacht van bedrijven dat zij zich maatschappijbewust opstellen en dat in hun communicatie uitdragen. Unilever doet het goed met de Dove-campagne, die echte mensen laat zien in plaats van de modellen die meestal in cosmeticareclame worden opgevoerd. Dat consumenten belang hechten aan authenticiteit, betekent niet dat bedrijven zich acuut een authentiek imago moeten aanmeten. Als dat onecht is, dan komt die kritische consument daar snel achter. (Bron: Marketingonline)