Einde van streepjescode
bezig met laden...
De streepjescode heeft zijn langste tijd gehad. RFID heeft de toekomst. Europese winkelketens, logistieke dienstverleners en voedselfabrikanten verwachten op korte termijn te gaan testen met deze technologie. Dat blijkt uit een onderzoek van automatiseerder LogicaCMG. Het Duitse Metro en Britse Tesco willen volgend jaar RFID (Radio Frequency Identification) al invoeren. Afrekenen gaat heel eenvoudig. Alle producten gaan langs een lezer die de signalen van de chips opvangt. De RFID-chips zitten in de verpakkingen. Philips en IBM lieten begin dit jaar weten te gaan samenwerken bij de productie van de chips. Behalve het detailhandelskanaal verwachten deze bedrijven de technologie ook kwijt te kunnen aan bijvoorbeeld luchthavens. Schiphol gaat dit jaar een proef uitvoeren met chips in plaats van streepjescodes aan koffers. Volgens LogicaCMG zal het nog wel even duren voordat de technologie ook in consumentenproducten terechtkomt. Waarschijnlijk zal dat niet voor 2008 het geval zijn. De proeven gaan echter de komende tijd bij meerdere concerns massaal van start. (Bron: Zibb.nl