KPN ziet modebranche wel zitten
bezig met laden...
Telefoonmaatschappij Kpn is een charme-offensief begonnen voor de modebranche. Om te beginnen sponsort het bedrijf tijdens de Amsterdam International Fashion Week (AIFW) de show Lichting 2007, daarnaast biedt het in zijn winkels speciale fashionpakketten aan.
Lichting 2007 is bedoeld om jonge modeontwerpers te stimuleren. De show wordt gehouden op 26 juli en bestaat uit de collecties van 18 beste eindexamenkandidaten van de Nederlandse modeacademies. De winnaar ontvangt van KPN een geldbedrag om een eigen collectie te starten en deze te showen tijdens AIFW zomer 2008.
In de winkels biedt KPN mobiele bellers een 'post- of pre-paid fashionpakket', dat bestaat uit een nieuw Nokia fashiontoestel en een pareo die is ontworpen door Nederlands topontwerper Percy Irausquin, die zegt zich vereerd te voelen dat KPN hem vroeg voor de klus: "Mijn mobiel zie ik als een fashion-item. Het is onderdeel van je outfit en persoonlijkheid en je onderscheidt je ermee. Gelukkig worden er steeds meer designtelefoons op de markt gebracht, die niet alleen met de technologie, maar ook met de laatste modetrends meegaan." De pareo is geïnspireerd op de tuin van zijn moeder op Aruba.
Kpn is niet de eerste die de mobiele telefoon koppelt aan het modebewustzijn. Eerder deden Nokia en Samsung dat ook al. De modelabels Dolce & Gabbana, Prada en Levi's brachten zelf al een mobiele telefoon uit.