• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Loint's viert jubileum

Loint's viert jubileum

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Het Nederlandse schoenenbedrijf Loint's bestaat negentig jaar. Dat wordt in de loop van het jaar gevierd met consumentenacties. Ondertussen gaat de groei gestaag door. Het afgelopen jaar bedroeg de omzet van het schoenenbedrijf uit Brabant rond de € 4,5 miljoen. In datzelfde jaar opende Loints zijn eerste verkooppunt in Israel, werd er een showroom opgericht in Tokyo en had het bedrijf voor het eerst een stand op de Italiaanse vakbeurs Nicam. Andere wapenfeiten uit 2007 zijn de introductie van het merk op de Italiaanse markt en overeenkomst die werd gesloten met twee van de meest vooraanstaande warenhuizen van Tokyo; Isetan en Takashimaya, die het merk gaan verkopen. Loint's werd opgericht in 1918 door C. Klijsen. Hij maakte schoenen in een schuurtje achter zijn huis in Kaatsheuvel. Vervolgens volgde elke generatie vernieuwing: Eerst werd het seriematig produceren ingezet, vervolgens werden de ontwerpen van de schoenen meer in de aandacht geplaatst en de merknaam Loint's bedacht. Het succes van Loint's is voornamelijk te danken aan de trouwe consumentenschare, waarmee het bedrijf een band opbouwt door hen te betrekken bij het merk. Zo krijgen de 30.000 geregistreerde klanten brochures thuisgestuurd en worden ze uitgenodigd voor de presentatie van nieuwe collecties. Geen verrassing dan ook dat het merk de consumenten wil laten meedelen in de feestvreugde. Later dit jaar vindt een consumentenwedstrijd plaats voor het ontwerpen van een paar Loint's en ook wil het merk zijn klanten kleine presentjes cadeau doen, zoals nubickborstels bij aankoop van een paar schoenen. ”Het milieubewustzijn dat momenteel internationaal hoog op de agenda staat, speelt voor Loint's al sinds de jaren zeventig een rol”, zegt directeur Vincent Kriek: "De schoenen worden gemaakt van Europees leer dat minder milieubelastend is dan het leer uit China en het Oosten. Onze looierijen maken geen gebruik van benzidine en pcp´s en hebben uitgebreide waterzuiveringsinstallaties. Bij de productie van onze PU-zolen gebruiken we geen freon meer en tot slot zijn de meeste Loint´s-modellen ongevoerd: dat bespaart lijmen en arbeid. Onnodige materialen worden weggelaten." Nationaal telt Loints bijna 250 verkooppunten. Vincent Kriek: ”Onze schoenen worden al meer dan 35 jaar verkocht via vooraanstaande schoenenzaken als Smits Den Bosch, Waardijk in Alkmaar en Happy Walker in Groningen. Verder is het merk te koop in de meeste andere Europese landen en in Japan en Taiwan. Voor het komende jaar hoopt Kriek op uitbreiding in Spanje: "We hebben daar een klant in Madrid en die heeft heel goed verkocht. Dat betekent dat er mogelijkheden zijn voor de rest van het land." Ook zou hij graag het aantal verkooppunten in Scandinavië uitbreiden, maar de plannen daarvoor zijn nog niet erg concreet.