• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Lotto vecht zich terug

Lotto vecht zich terug

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Voor het Italiaanse sportmerk Lotto was Nederland in het afgelopen halfjaar de best presterende markt van West Europa. In de eerste zes maanden van dit jaar realiseerde het merk een omzetgroei van maar liefst 93 procent. In Oostenrijk en Duitsland behaalde Lotto eveneens opmerkelijke groeicijfers met omzetplussen van respectievelijk 64 procent en 27 procent. In Nederland wordt Lotto gedistribueerd door 2people in Bodegraven. Directeur Jan Willem Bakker bekijkt het resultaat nuchter: “Lotto was natuurlijk zo goed als weg van de Nederlandse markt. Het is makkelijker om te groeien van één naar twee, dan van tien naar twintig.” Voor volgend voorjaar verwacht hij voor Lotto een nog grotere groei in Nederland: “Als we afgaan op de orderportefeuille, gaan we dan zelfs over de honderd procent heen.” Maar ook dan is hij nog niet tevreden. “We moeten dit soort percentages nog even vasthouden als we op de Nederlandse markt weer een rol van betekenis willen spelen,” zegt hij relativerend. Niet alleen in Nederland scoorde Lotto goed. In Oost-Europa groeide de omzet eveneens hard. In Servië steeg de omzet zelfs met 224 procent.Lotto Sport Italia kon het eerste semester afsluiten met een omzet 132,5 miljoen, een groei van 12,5 procent. Andrea Tomat, President en CEO van Lotto Sport Italia, verwacht dat zijn bedrijf het lopende boekjaar zal afsluiten met een omzet van omstreeks € 270 miljoen. Ook het volgende boekjaar is veelbelovend begonnen, zo constateert Tomat. Lotto heeft nu al 20% meer orders geboekt voor het zomerseizoen 2007. “We verwachten dat ons bedrijf de stijgende lijn in de komende jaren zal kunnen voortzetten.”