• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Mode in de Media - Mei 2016

Mode in de Media - Mei 2016

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

De modebranche figureert steeds vaker in de landelijke dagbladen en media. Waar fashion vroeger nog vaak werd verbannen naar een hoekje op de cultuurpagina, zijn nu hele (weekend)bijlagen aan de sector gewijd. FashionUnited selecteert iedere maand een aantal lezenswaardige artikelen.

1. Ondernemers nieuwe stijl verdienen wél geld met kledingwinkels

Zoveel ketens zitten in de problemen dat je bijna zou vergeten dat er nog steeds ondernemers in de mode zijn die een goede boterham verdienen. Drie witte raven weten wel raad met de retailbedreigingen: de Belgische modegroep FNG, herenmodeketen Jones & Jones en modeplatform Varova, eigenaar van oa. Sissy Boy.

Lees meer: FD.nl/ondernemen / Jeroen Bos

2. Broeders in de mode

Daily Paper, Filling Pieces en Olaf Hussein: drie succesvolle modemerken, bedacht en opgezet door vijf vrienden zonder modeopleiding. 'Wij zijn een movement, waar heel de jeugd naar opkijkt.'

Lees meer: NRC.Next.nl / Milou van Rossum

3. De rechterhand van de ontwerpers

De naam Nicolas Ouchenir is buiten het modecircuit niet erg bekend, daarbinnen is hij een ster. Met zijn Montblanc-vulpen maakt hij de mooiste letters voor de beroemdste namen uit de mode- en jetsetwereld. Anna Wintour, Diane von Fürstenberg, Karl Lagerfeld; vrijwel iedereen die iets met luxe doet neemt Ouchenir in de arm.

Lees meer: FD.nl / Karin Kuijpers

4. Kan een designermerk overleven zonder shows?

Er is weinig waar in de modewereld het laatste jaar zoveel over wordt gediscussieerd als het nut van een modeshow. Een Interview met Christian Wijnants.

Lees meer: NRC.nl / Milou van Rossum

5. 'Waarom zou je de dingen die je leuk vindt uitbesteden?'

Geert de Rooij en Hans Demoed maakten naam met hun kleurrijke modemerk People of the Labyrinths en tegenwoordig ook kleurig gedecoreerde interieurs die zij voor de rijken der aarde maken. Renzo Rosso, topman van Only The Brave, de moedermaatschappij van onder meer modehuizen Viktor & Rolf, Maison Margiela, Marni en Diesel Black Gold is vaste klant.

Lees meer: FD.nl/FD Persoonlijk Michou Basu

Beeld: Daily Paper Facebook, People of the Labyrinths website


Mode in de Media