• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Only lanceert plus size-sublabel Only Carmakoma

Only lanceert plus size-sublabel Only Carmakoma

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Only, onderdeel van de Deense modegroep Bestseller A/S, lanceert voor de herfst/winter 2018 het plus size-sublabel Only Carmakoma genaamd. Dat maakt het modemerk via een persbericht bekend.

In het persbericht schrijft Only dat er vanuit een nieuwe generatie modebewuste ‘curvy vrouwen’ een sterke vraag was naar op trend gerichte kleding in de maten 42 tot en met 52. Het nieuwe sublabel van Only wil deze groep consumenten tegemoet komen door een brede collectie met verschillende stijlen aan te bieden. Ook denim, van high waist- tot skinny-modellen, maken onderdeel uit van de collectie die voor de inkopers nu al te koop is. De deadline van de inkoop voor de herst/wintercollectie 2018 is 26 april 2018. Prijzen variëren tussen 14,99 euro (voor een T-shirt) en 54,99 euro (voor een broek). De Only Carmakoma-collectie wordt acht keer per jaar uitgebracht.

Het Only-sublabel is niet het eerste plus size-merk in de portefeuille van Bestseller. Eind 2017 kreeg Jack & Jones er al een grote-maten-label voor heren bij. Junarose en I.scenery zijn andere plus size-labels binnen de groep. Volgens onderzoeksbureau NPD Group is de markt voor plus-size mode alsmaar groeiende , en is de gemiddelde maat van een Amerikaanse vrouw US16 (maat 46). In 2016 steeg de omzet van plus-size mode in de Verenigde Staten met 6 procent naar 21,4 miljard dollar (18,2 miljard euro). Het aantal tieners dat plus-size mode kocht groeide van 19 procent in 2012 naar 34 procent in 2015. “Merken die zich alleen richten op de S-M-L-XL consumenten zullen nooit de vrouwenmarkt winnen,” zegt NPD-analist Matt Powell hierover.

Beeld: Only Carmakoma

BESTSELLER
ONLY
Only Carmakoma