• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Overleven in Japan

Overleven in Japan

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Japanse consumentenmarkt is dynamisch en Japanse jongeren lopen voor op leeftijdsgenoten in de VS en Europa met hun belangstelling voor mode en elektronica. De interesse voor innovatieve producten is groot, evenals voor manieren om zich als individu te onderscheiden. De markt in Japan is echter ook zeer competitief en bedrijven die zich op deze markt willen begeven moeten aan een aantal eisen voldoen. Admap heeft vijf grondregels op een rij gezet.

1. Ondernemers moeten zelf de touwtjes in handen houden en niet te veel delegeren naar Japanse partners of vertrouwen hebben in licentieovereenkomsten. Japanse managers zijn als leidinggevenden van plaatselijke dochterbedrijven wel zeer capabel. 2. Om te concurreren moeten bedrijven zich verdiepen in attitudes, gedrag, smaak en mentaliteit van de Japanse consument. De markt is te dynamisch voor me-too producten en voor artikelen die niet precies afgestemd zijn op een specifieke doelgroep. 3. De markt vereist een creatief merkbeleid en mediagebruik. Mobieltjes, online games, vervoersreclame en in-store marketing zijn belangrijk bij het bereiken van de Japanse consument. 4. Kwaliteit gaat voor alles. De prijs van producten wordt gezien als afspiegeling van de kwaliteit, maar de consument verwacht ook meerwaarde van fabrikanten. 5. De productcyclus is kort en de tijd die beschikbaar is voor de ontwikkeling van nieuwe producten dus ook. (Bron: Admap)