• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Dag, babywagens. Hallo, mode! Prénatal lanceert nieuw “boutique” concept in Utrecht

Dag, babywagens. Hallo, mode! Prénatal lanceert nieuw “boutique” concept in Utrecht

Door Marjorie van Elven

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Babyspeciaalzaak Prénatal heeft vrijdag een nieuw winkelconcept onthuld in het centrum van Utrecht. Kinderwagens of -meubels zijn daar niet te vinden: de winkel biedt uitsluitend kleine cadeaus, kindermode en zwangerschapskleding. Deze “Prénatal Boutique" voegt zich bij een portfolio van 51 winkels in Nederland, waarvan 20 megastores en 30 stadswinkels.

Volgens concept designer Ankie Prij is het Prénatal Boutique ontwikkeld om de aantrekkingskracht van de winkel voor iedereen te vergroten. “Een stadswinkel in een A-locatie, waar veel mensen lopen, moet inspirerend zijn”, vertelde de ontwerpster aan FashionUnited tijdens de winkelopening. “Die mensen zijn niet per definitie de zwangere vrouw of ouders. Het zijn ook mensen die op zoek zijn naar een leuk cadeau. Prénatal Boutique is een winkel waar ook graag binnen stappen”. Daarom besloot het bedrijf dat het eerste boetiek vooral op kleding en cadeaus voor pasgeboren baby’s zou focussen. Dit is de eerste keer dat een Prénatal winkel slechts een deel van het assortiment aanbiedt.

Zwangerschapskleding achterin

Zwangerschapsmode is een belangrijke categorie voor het bedrijf: naast het eigen merk, verkoopt Prénatal ook labels zoals Noppies, Supermom, Love2wait en Mamalicious. Maar bij het Prénatal Boutique is zwangerschapskleding achterin de winkel te vinden, in plaats van voorin. Waarom? Volgens Prij zodat voorbijgangers dit niet als eerste zien (en denken dat de winkel niet voor hen is).

Een van de keuzes die Prij heeft gemaakt is hout en warmere kleuren te gebruiken om de winkel uitnodigend te maken. In tegenstelling tot andere Prénatal locaties, is het nieuwe filiaal in Utrecht niet gedecoreerd met grote foto’s van baby’s en zwangere vrouwen, maar met wandmeubels en houten kubussen waar campagnemateriaal kan worden vertoond. De foto’s worden verwisseld als de collectie veranderd, wat zorgt dat het uiterlijk van de winkel modern blijft.

Volgens Marketing & Communicatie Manager Coen van de Plas, is het nieuwe winkelconcept een test. “We wachten de resultaten af om te beoordelen of we het concept ook op andere plekken kunnen uitrollen”. Een kwestie van tijd, dus, of we binnenkort meer Prénatal Boutiques in andere steden van Nederland zullen zien.

Opgericht in 1959, Prénatal heeft sinds begin September een nieuwe CEO, Rob van den Noort, voormalige Directeur van Leen Bakker. Er werken ongeveer 825 mensen bij Prénatal, waarvan circa 125 medewerkers op het hoofdkantoor in Amersfoort.

Prénatal Boutique is aan de Achter Clarenburg 22, net buiten winkelcentrum Hoog Catharijne, waar vorige vrijdag de nieuwe Zuidpassage werd geopend voor het publiek.

Foto’s: Blanca Heise, FashionUnited en Prénatal

Ankie Prij
Coen van de Plas
Prenatal
Prénatal boutique