• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • DHL voegt pashokjes toe aan servicepunten vanwege online orders

DHL voegt pashokjes toe aan servicepunten vanwege online orders

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

DHL heeft in Den Haag een pashokje toegevoegd aan het service punt. Hier kunnen consumenten online bestelde kleding passen en daardoor meteen makkelijk retourneren. Dit maakt het bedrijf bekend in een persbericht.

Later deze maand wordt ook een pashokje toegevoegd aan het filiaal in de Van Baerlestraat in Amsterdam. “Om voor een eventuele retourzending niet opnieuw op pad te hoeven, zijn er pashokjes in de winkels in Amsterdam en Den Haag. Een verkeerde maat of kleur kan dan meteen worden teruggestuurd,” aldus DHL.

Het idee is afkomstig van studenten van de Avans Hogeschool, opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement. Het idee werd bedacht in het kader van een odnerzoek naar oplossingen voor the last mile, de bezorgfase van de e-commerce-supply-chain. “De frisse blik van studenten kan onverwachte nieuwe inzichten opleveren,” aldus Ronald Leunisse, managing director van DHL Express in Nederland in het persbericht. “Het idee van de paskamers sprong eruit. Tenslotte zijn tijd en gemak belangrijke factoren bij het online winkelen. De DHL-paskamer draagt bij aan een positieve online winkelbeleving.”

In België heeft Bpost ook een paskamer toegevoegd aan het kantoor in Gent.

DHL
Ecommerce
pashokje
Paskamer