• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Een mijlpaal voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Na ruim zes jaar van bouwen en verbouwen opende een deel van het vernieuwde winkelcomplex, nu Nieuw Hoog Catharijne, deze week haar deuren. De nieuwe Noordpassage vormt een geheel nieuwe en overzichtelijke verbinding tussen stad en station en biedt ruimte aan verschillende bekende modeketens.

‘Hoog, licht en niet claustrofobisch’. Zo beschreef vastgoedbedrijf Klépierre, opdrachtgever van de grootscheepse verbouwing, het uiterlijk van de nieuwe Noordpassage. Het complex is nu overzichtelijker en laat meer licht toe door de grote ramen. Het oude Hoog Catharijne ging ruim veertig jaar geleden open. Hoewel vandaag de dag nog steeds succesvol, was het winkelcentrum, dat jaarlijks 26 miljoen bezoekers trekt, volgens het bedrijf nu toch toe aan vernieuwing. In 2012 ging het eerste nieuwe gedeelte, De Vredenburg, al open. Eind dit jaar en volgend jaar volgen er nog twee.

Het gedeelte dat deze week haar deuren opende, de Noordpassage, telt 17.000 vierkante meter aan winkeloppervlak en biedt met name ruimte aan modeketens. Onder andere Men at Work, WE Fashion, Sacha, Manfield en verschillende Inditex-ketens openden er nieuwe filialen.

Meer weten over nieuwe winkels die zich tot nu toe hebben gevestigd in Nieuw Hoog Catharijne? Ga met uw muis over de foto’s om meer informatie te krijgen.

Sacha en Manfield

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht
Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

WE Fashion

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Men at Work

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

In december van dit jaar gaat nog een nieuwbouwvleugel van Nieuw Hoog Catharijne open. Uiteindelijk wordt 35.000 vierkante meter aan retailruimte toegevoegd aan de 67.000 vierkante meter die er al was. In 2009 is al begonnen met de verbouwing van het winkelcentrum, wat naar verwachting zo’n 250 miljoen euro zal kosten. De kosten van de vernieuwing van het gehele stationsgebied van Utrecht, waaronder het Centraal Station, zouden uitkomen op 3,2 miljard euro. In 2019 moet het geheel vernieuwde winkelcentrum officieel open gaan en zo komt het er volgens Klépierre uit te zien.

Ook Jeans Centre opende onlangs een winkel in het Utrechtse Hoog Catharijne en herintroduceert na een afwezigheid van twintig jaar het Nederlandse jeansmerk Tripper weer in de winkels. Het jeansmerk is exclusief verkrijgbaar bij Jeans Centre.

Beeld: Sacha, Manfield, WE Fashion Facebook - Robert Tjalondo, Men at Work

Hoog Catharijne
Manfield
Men At Work
Sacha
WE Fashion