• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zalando test retourservice 'Order Exchange'

Zalando test retourservice 'Order Exchange'

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Oostenrijkse klanten van Zalando kunnen vanaf vandaag ook gebruikmaken van de nieuwe bezorgservice ‘Order Exchange’. Een bestelling liever in een andere maat? Met de nieuwe 'recorder button' is een retour snel geregeld.

Zalando blijft zich inzetten op het verbeteren van klantervaring. Door de nieuwe service, bedacht door Zalando-techneuten tijdens de Zalando Hack Week, wordt het online-winkelen nog makkelijker gemaakt. Wanneer de klant een kledingstuk liever in een andere maat geleverd heeft, kan deze via de ‘recorder button’ de nieuwe maat bestellen. Wanneer de nieuwe maat geleverd wordt, wordt de onjuiste maat direct meegenomen. Dat scheelt de consument een rit naar het afleverpunt.

De e-tailer kondigde afgelopen juli het membership programma Zalando Zet aan. Het programma maakt het klanten mogelijk binnen twee uur te retourneren middels een ophaalservice en geeft leden van deze premium service als eerste toegang tot de sale en stelt ze in staat om met een stylist modegerelateerde vragen te overleggen. Deze service is eerst uitgerold in vier Duitse steden; Berlijn, Frankfurt, Leipzig en Hannover. De komende periode wordt deze ook in andere steden geïntroduceerd

De Zalando ophaalservice on demand is in Nederland en België al wel te gebruiken. Begin dit jaar ging het bedrijf in België testen met levering via geolocatie, voor een snellere en betere levering.

Beeld: Zalando Order Exchange

Order Exchange
Zalando
Zalando Zet