• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zara opent eerste online-offline winkel in Londen

Zara opent eerste online-offline winkel in Londen

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Na een tijdelijke pop-up heeft Zara nu de deuren geopend van de eerste permanente online-offline winkel. Het Spaanse merk deed dit in Stratford, Londen. Het is de eerste winkel met een toegewijde online afdeling.

Met de geïntegreerde online-winkel in de fysieke winkel wil Zara de klantervaring transformeren. “De winkel, die 4500 vierkante meters telt, is een belangrijke mijlpaal voor de strategie van moederbedrijf Inditex van het integreren van de winkel en online platformen.” De online-afdeling in de winkel maakt het mogelijk om online bestellingen op te halen en te betalen. Er zijn twee geautomatiseerde online bestelling ophaalpunten, deze punten worden ondersteunt door een opslag die 2400 bestellingen kan verwerken. Het systeem leest een QR code of een pincode die een klant heeft ontvangen en achter het ophaalpunt verzameld een robotarm de verschillende onderdelen en stelt het pakket samen in enkele seconden.

In de winkel zijn ook spiegels geplaatst die door middel van RFID-techniek herkennen welk kledingstuk een klant vast heeft. Hierdoor kan de spiegel laten zien hoe een totale outfit eruit zal zien. Zara medewerkers worden uitgerust met een iPad waardoor ze klanten kunnen adviseren maar ook betalingen kunnen accepteren. Daarnaast kunnen klanten betalen met hun mobiele telefoon via de Zara App of de betaalapp van Inditex, Inwallet. Naast reguliere kassa’s is er ook een self-checkout die door middel van een systeem checkt welke items worden gekocht. Deze items hoeven alleen door de klanten worden bevestigd op het scherm waarna ze kunnen betalen met hun kaart of telefoon.

“We zijn in een unieke positie waarin we een wereldwijd verkoopplatform hebben dat winkels en online integreert,” aldus Pablo Isla, CEO van Inditex in het persbericht. “In de afgelopen jaren hebben we geïnvesteerd in geavanceerde technologie en onze winkels geoptimaliseerd voor dit doel. Ons zakenmodel combineert winkels en digitaal perfect en we zijn klaar voor de kansen die dit brengt met huidige en nieuwe klanten.”

Zara introduceerde in april al augmented reality in de winkels. Bezoekers kunnen door middel van een speciale app de collectie bekijken in bewegend beeld op hun telefoons.

Beeld: Zara

INDITEX
ZARA