• Home
  • V1
  • Columns
  • 3 Suisses investeert 70 miljoen in internet

3 Suisses investeert 70 miljoen in internet

5 jan. 2011

Het Franse modeconcern 3 Suisses International gaat

de komende drie jaar 70 miljoen euro investeren om de online business te stimuleren. Het bedrijf wil de online-bedrijfstak moderniseren en pakt onder andere het informatiesysteem, de logistiek en de klantenbinding aan.

Hoewel internet al goed is voor een aanzienlijk deel van de omzet, wil het Franse bedrijf, dat in 1932 in Toulemonde-Destombes werd opgericht, toch veel geld investeren in de online-bedrijfstak. Internet wordt alleen maar groter en zo ook de concurrentiedruk. Ook wil het bedrijf inspelen op de veranderende gewoonten van consumenten, door bijvoorbeeld informatie te verstrijken via sociale netwerksites.

Het bedrijf biedt al een 24-uurs levering aan, maar wil de logistieke activiteiten nog verder moderniseren. Bovendien zou de levering van de producten soms moeite hebben met producten uit verschillende vestigingen. Het bedrijf stelt dan ook voor om de logistieke activiteiten te groeperen op een locatie in Lille.

3 Suisses had in 2009 een omzet van 3,4 miljard en heeft vestigingen in 30 landen. In 17 landen is het bedrijf online aanwezig. In augustus vorig jaar keerde het modeconcern terug op de Nederlandse markt, en lanceerde een webshop. Eerder had het bedrijf, dat zich toen nog richtte op bolletjes wol uit eigen spinnerij, ook al locaties in Nederland. In de jaren 80 raakte de breiwolindustrie in een crisis, waardoor de activiteiten in Nederland werden gestaakt. Tegenwoordig verkoopt het bedrijf merken als Sinéquanone, Morgan Naf Naf en Esprit.