• Home
  • V1
  • Columns
  • Geen wandelende reclameborden meer voor A&F

Geen wandelende reclameborden meer voor A&F

bezig met laden...

Scroll down to read more

Abercrombie & Fitch schaft de grote logo’s op kledingstukken af.

De Amerikaanse modeketen verkeert al enige tijd in zwaar weer.

De grote logo’s waren ooit erg populair bij de jonge doelgroep van de keten, maar zijn volgens een woordvoerder volledig uit de gratie geraakt, zo vertelt hij in Women’s Wear Daily. “Onze klanten willen geen logo’s meer”, zegt hij. “Ze willen geen wandelende reclameborden meer zijn.”

Dat grote logo’s op kledingstukken hun langste tijd gehad hebben blijkt ook uit het feit dat andere bekende merken, zoals Gucci en Coach, gestopt zijn met het afbeelden van grote logo’s op hun kleding en accessoires.

Abercrombie & Fitch wil de logo’s in de Verenigde Staten in fases gaan afschaffen. De kleding met logo's zal nog wel verkocht worden in de winkels buiten de VS, waar ze volgens het label nog wel populair zijn.

A&F voerde eerder ook al veranderingen door om de teruglopende verkopen een halt toe te roepen. Zo verkoopt het merk voor het eerst ook zwarte kledingstukken, staat de muziek in de winkels zachter en mag er daglicht in de winkels komen.