Grootse opening van de State of Art Inspiration Store in Rotterdam
bezig met laden...
Afgelopen week is de nieuwe State of Art Inspiration Store
aan de Meent 120 in Rotterdam op grootste wijze geopend. De winkel bevindt zich in het hartje van Rotterdam en beschikt over maar liefst vier levels en beslaat in totaal zo’n 250m2. State of Art eigenaar Albert Westerman opende op woensdag 21 augustus vol trots en voor een groot publiek, samen met Jan Kees de Jager deze nieuwe flagshipstore van State of Art. Daarnaast waren ook prominenten als Jan Peter Balkenende, Gijs van Lennep, Allard Kalff en Jan Lammers van de partij.De opening was een groot spektakel. De Meent was omgetoverd in een heuse auto-paddock; er waren maar liefst negen unieke classic Porsche ‘s voor en tegenover de winkel aanwezig, waaronder de Porsche 550 Spyder 1500 RS uit 1955 en de Porsche 718 1500 RSK Spyder uit 1957. Deze zeer bijzondere en waardevolle auto’s die normaliter alleen in een automuseum te zien zijn zorgden mede voor een enorme exposure en veel bekijks bij alle voorbijgangers. Dat waren er veel, want tegelijkertijd vond een giga-event plaats; 5000 Rotterdamse skeeleraars passeerden de State of Art Grand Opening.
Daarnaast was ook de nieuwe trailer van State of Art opvallend aanwezig waar State of Art sinds kort over beschikt. Deze zal in de toekomst vaak ingezet worden voor marketingacties . In het kader van de opening en 50 jaar Porsche 911, waren vijf iconische Porsche 911’en op de trailer geplaatst.
We zijn als State of Art erg trots op onze nieuwe Inspiration Store! Juist in deze tijd en op dit moment weten we op een fantastische manier consumenten, maar ook retailers te inspireren . De store is op loopafstand van de Erasmusbrug, een “hotspot in Rotterdam” en in de meest opwindende winkelstraat, “De Meent” gevestigd. Een straat in beweging, met een mix en match van vernieuwende retail, leuke restaurantjes en beleving . State of Art heeft juist voor deze locatie gekozen als onderdeel van de her-gedefinieerde strategie en de passie en vooral ambitie om De Beste te willen zijn. Trouw aan het DNA van het merk is dat de eerste stap in de richting die State of Art met iedereen wil delen.
State of Art is op zoek gegaan naar zijn unieke kernwaardes en onderscheidend vermogen. Hierbij komen we al gauw bij de passie voor auto’s en classic Porsche’s in het bijzonder, wat beeldbepalende en “niet bedachte” marketinginstrumenten voor State of Art zijn. Albert Westerman is al van kinds af aan behept met het “Porsche-virus”. De verbintenis met Porsche is echt, een concept dat niet bedacht is!
Deze tool is extra uitgelicht in de nieuwe Inspiration Store van State of Art; afbeeldingen van vaderlandse race-iconen zoals Ben Pon en Carel Gaudin de Beaufort (die elk hun “eigen” paskamer hebben), heritage Porsche afbeeldingen, een heuse classic race-Porsche op de derde verdieping en een state-of-the-art Ipad-systeem waarmee je realtime online een kijkje in de Porsche werkplaats kunt nemen . Die Porsche werkplaats bevindt zich vlak naast de State of Art showroom in het hoofdkwartier te Lichtenvoorde , waar hoogopgeleide technici de auto’s en hun motoren restaureren of zelf bouwen.
Graag willen we iedereen bedanken die hier zijn of haar steentje aan bijgedragen heeft!