• Home
  • V1
  • Columns
  • Hunkemöller steunt KWF nog meer

Hunkemöller steunt KWF nog meer

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Dat Hunkemöller zich inzet in de strijd tegen borstkanker is nu al een tijdje bekend.

Als behaspecialist is de keten van alle kledinglabels die zich inzetten voor de bestrijding van borstkanker misschien wel het meest op zijn plaats. De lingerieketen steunt dan ook al sinds 2004 KWF Kankerbestrijding en doet dit onder andere door geld in te zamelen met speciale promoties in de winkels in de maand oktober. Maar dat ook het personeel en de leveranciers van de keten een duit in het zakje doen ten behoeve van onderzoek naar de veelvoorkomende ziekte, dat is nieuw. De medewerkers van Hunkemöller steunen KWF door een salarisdonatieprogramma. Het bedrag dat zij inleggen, wordt later verdubbeld door het management. De leveranciers van het bedrijf leveren uiteindelijk een bedrag van 125.000 euro per jaar op.

Tijdens oktober - ‘Borstkankermaand’ - houdt Hunkemöller haar jaarlijkse “Derde beha gratis” campagne. Van 24 september tot 14 oktober krijgen klanten bij aankoop van twee beha’s, de derde beha gratis. Een deel van de opbrengst van de verkoop gaat naar KWF Kankerbestrijding. Ook een door Daniëlle Oerlemans speciaal ontworpen armbandje wordt in de winkels verkocht. De opbrengst hiervan wordt volledig gedoneerd aan onderzoek naar borstkanker. Ook moedigt Hunkemöller klanten verder aan de strijd tegen borstkanker te steunen. Klanten kunnen een donatiekaart krijgen waarmee ze geld kunnen doneren aan KWF. Volgens de lingerieketen geeft elke donerende klant ongeveer 4 euro per maand, wat neerkomt op 37.728 euro per jaar.