• Home
  • V1
  • Columns
  • Löv brengt dé luxe regenjas naar Pret-a-Porter Paris

Löv brengt dé luxe regenjas naar Pret-a-Porter Paris

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Monique Eillebrecht en Carolien van Merksteijn zijn trots.

Na natgeregend te zijn op een dag in de Hollandse zomer, bedacht Carolien dat zij vast niet de enige vrouw was die behoefte had aan een hippe jas voor alle weersomstandigheden in lente, zomer en herfst. Ontwerpster Monique kon zich daarin vinden. Twee en een half jaar later hangt de LÖV jas in 15 Nederlandse winkels en in een Antwerpse en Zwitserse concept store, en gaat LÖV naar Parijs.

LÖV is een van de 22 merken in het ‘Green Orange’ paviljoen in de sector ‘So Ethic’ tijdens PRET-A-PORTER PARIS. 150 vierkante meters van de beurs zijn voor Nederlandse Eco fashion ontwerpers. Carolien (van huis uit bedrijfskundige) en Monique (ontwerpster van technische kleding) hebben een vliegende start gemaakt met hun eigen label en brengen hun product graag over de grens.

De LÖV jas is chique, functioneel en eerlijk geproduceerd. Om geen compromissen te sluiten en deze belofte waar te maken, was een grondige aanpak nodig. Carolien: Er is echt aan alles gedacht. In Nederland hebben we veel aandacht besteed aan de pasvorm. Om te voldoen aan onze eis van eerlijke productie moesten we op onderzoek uit: we hebben duurzame producenten gevonden die de stof biokatoen en voering levert. We blijven research doen: polyester buitenstof kan bijvoorbeeld ook goed gemaakt worden van gerecyclede PET flessen of biopolymeren, maar dit is nu nog te duur.”

Wie de jas aantrekt, ziet en voelt hoe er gelet is op functionele details. Monique: de verborgen capuchon is bijvoorbeeld zo gesneden dat hij op zijn plek blijft zitten, ook als je je hoofd beweegt. Er zit tape op de naden zodat de jas echt waterafstotend is. Bovendien kun je de jas gewoon op lage temperatuur wassen volgens de wasvoorschriften met speciaal milieuvriendelijk wasmiddel.”

De collectie die in Parijs aan het internationale publiek wordt getoond zal niet enorm verschillen van de jassen die nu al in de Nederlandse winkels te vinden zijn. Carolien: “We kijken goed naar trends en doen kleine aanpassingen in de bestaande collectie. We voegen er bijvoorbeeld een nieuwe kleur of patroon aan toe. We zijn voorstander van ‘slow fashion’. Bovendien is er over het model van de LÖV jas al erg goed nagedacht, we hebben een lange termijn visie.”

Van 3 t/m 6 september staat het Green Orange paviljoen (150 m2) in de sector ‘So Ethic’ op de PRET-A-PORTER PARIS. Meer weten over ‘Green Orange’ en de deelname aan PRET-A-PORTER PARIS? Mail naar info@wave-up.com. Meer over LÖV: monique@lov-urban.com / www.lov-urban.com