• Home
  • V1
  • Columns
  • Nederlandse zuinigheid op webshops

Nederlandse zuinigheid op webshops

bezig met laden...

Scroll down to read more

Echte big spenders heeft Nederland nauwelijks als het gaat om

aankopen via internet. Uit gegevens van Forrester blijkt dat Nederlanders gemiddeld 131 euro minder uitgeven dan andere West-Europeanen. Onderzoek van het Amerikaanse bureau Netelixer wijst echter uit dat internet-shoppers steeds meer gaan twijfelen bij hun aankoop.

Volgens onderzoeksbureau Forrester geven Nederlanders gemiddeld 386 euro uit aan internetaankopen per jaar. Andere inwoners van West-Europa besteden gemiddeld 517 euro online. De Britten spenderen het meest; 817 per persoon.

Toch blijken internetshoppers steeds meer te treuzelen bij hun bestelling. Consumenten nemen steeds meer de tijd voordat ze tot de daadwerkelijke aankoop overgaan, meld het Amerikaans bureau Netelixer. Consumenten vergelijken prijzen, zoeken productinformatie en lezen reviews. Het impulsieve click-buying lijkt na de recessie verleden tijd, geeft het bureau aan op Bizreport.com.