NZA New Zealand Auckland; het avontuur lonkt
bezig met laden...
Het kan soms raar lopen... Je aandacht wordt getrokken door een
oogverblindende reportage van meervoudig award winning fotograaf Chris Mc Lennan op National Geografic. Vervolgens raak je meer en meer geïnspireerd door de fantastische natuurfoto's van Chris en zijn liefde voor de natuur van New Zealand.Dit is wat een aantal modemensen overkwam, nog maar een paar jaar geleden. Gepokt en gemazeld door het werken voor veel internationale modemerken, het bedenken van succesvolle concepten en formats, kwam het idee om zelf een geheel nieuw concept te bedenken. Geïnspireerd door de oneindige schoonheid van Nieuw Zeeland, waar je nog kunt genieten van ongerepte overweldigende natuur, die puur is, waar het avontuur lonkt en waar je nog dingen kunt ontdekken en beleven. Enkele fashion professionals dat dit nieuwe mannenmodemerk zich moest onderscheiden van het reguliere aanbod, een merk dat een brug vormt tussen de contemporary, soms wat ingedutte mannenmode merken en de jonge, vaak meer jeansrelated merken…N.Z.A, een casual mannenmodemerk.
Een herkenbaar en uniek concept met een stoere uitstraling , gecombineerd met een sterk lifestyle gevoel…dat was het idee. New Zealand..." A land far far away" klinkt bijna als het begin van een Disneyfilm…New Zealand als moderne Utopia en tegenhanger voor het jachtige alledaagse bestaan van deze tijd. Niet voor niets is The Spirit of Adventure, The Discovery of Nature en The Experience of NZA New Zealand Auckland het D.N.A. van N.Z.A.
Kernwaarden en pure elementen waar veel retailers momenteel naar op zoek naar zijn.
Dat die gedachte veel mannen aansprak, is haast een understatement…NZA New Zealand Auckland is op dit moment waarschijnlijk een van de snelst groeiende internationale mannen modemerken. Wordt momenteel in meer dan 33 landen verkocht bij vooruitstrevendste retailers die oog hebben voor kwaliteit en originaliteit. Van Stockholm tot Barcelona, van Amsterdam tot Moskou en Dubai. Van de chique Paseo de Gracia in Barcelona tot het meest toonaangevende chique warenhuis in Libanon.
NZA New Zealand Auckland is een totaal-collectie van uitgewerkte shirts, sweatshirts., knitwear, broeken, t-shirts, denims en jacks…en opmerkelijk; geïnspireerd door een land wat er onlangs geslaagd is wereldkampioen Rugby te worden…geen zwarte rugby-shirts. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is NZA New Zealand Auckland een puur Nederlands initiatief! Het creatieve en operationele hoofdkwartier is gevestigd in Amsterdam van waar naast het design-department,ook alle wereldwijde sales- en marketingactiviteiten worden gecoördineerd.
Marcel Jansma, Sales Director bij NZA; "Ik was onlangs bij een luxueus warenhuis in Kopenhagen om een NZA corner te bespreken en bij het afscheid vroeg de CEO belangstellend aan mij hoe lang het nou vliegen was…helemaal naar Auckland, New Zealand… ". Tja…dat zijn wel de momenten waarop ik zeker weet dat we goed bezig zijn om alles tot in de kleinste details te laten kloppen! of helemaal toen een ondernemer uit Auckland New Zealand recentelijk ons gespot had op de Bread & Butter in Berlijn en zo enthousiast werd dat hij onmiddellijk besloot NZA notabene in zijn eigen stad Auckland, te gaan verkopen in zijn luxe modezaak!"
"Wij zijn destijds, eigenlijk nog maar een paar jaar geleden, slechts gewapend met een grote dosis lef en een boel inspiratie gestart in Nederland. Rob Schalker en zijn team wisten door hun aanstekelijk enthousiasme direct een grote groep Nederlandse retailers voor NZA voor te winnen. Soms leiden de namen Transit Textiles en Transit Fashion wel eens tot verwarring. Eigenlijk is het heel simpel; Transit Textiles van Rob Schalker, is een zelfstandig opererende verkoop organisatie met meerdere merken waaronder NZA. Transit Fashion is het bedrijf waar de NZA collecties ontwikkeld worden, vanwaar de internationale verkoop plaatsvindt en waar de back-office gevestigd is.
De samenwerking tussen Transit Fashion en Transit Textiles verloopt al jaren uitstekend. In januari worden de NZA showrooms voor de Nederlandse markt verplaatst naar Sugar City in Halfweg. Op deze locatie zal de NZA belevingswereld helemaal tot zijn recht komen.
Ondanks een economisch onstuimiger klimaat en een veel te warm najaar in heel Europa is NZA ambitieus en blijven we doorgroeien; de laatste paar seizoenen steeds zo'n 40% omzetgroei en vanaf januari 2012 lanceren we NZA in Rusland, diverse Midden-Oosten landen en zelfs Canada. De NZA merk-identiteit wordt op de verkoopvloer ondersteund met uniek New Zealand instore -materiaal zoals stoelen, vlaggen tot complete NZA shop-in-the-shops zoals ook in Nederland bij diverse toonaangevende ondernemers al een samenwerkingsverband is aangegaan.Het is belangrijk om ondernemers te laten zien dat er in deze tijd ook nog succesverhalen zijn met passie. We willen graag mensen inspireren om vooral niet bij de pakken te gaan neerzitten.
We zijn er heilig van overtuigd dat juist deze onzekere tijd wereldwijde kansen biedt; "successen behaald in het verleden zijn geen garantie meer voor de toekomst"... is een kreet die je vandaag de dag ook moeiteloos voor de modebranche kunt toepassen…ondernemers zijn zich juist nu bewust van de kansen en bedreigingen in de toekomst en maken de balans op.
Tenslotte is het niet zo vreemd dat in een tijd van veranderend consumentengedrag, allerlei economische onzekerheden en zaken als bv e-commerce, het essentieel is dat ondernemers kunnen vertrouwen op een merkconcept wat tevens aan hun belangen denkt, oog heeft voor de problematiek van de retailer die een half jaar vooruit keuze's moet maken, ook nog eens een bovengemiddelde marge biedt en, misschien wel het allerbelangrijkste; appelleert aan emoties zoals avontuur en beleving en een puurheid die er toe doen bij consumenten in deze hectische wereld. Een puurheid die vanaf nu niet alleen maar meer halverwege de evenaar en de zuidpool te vinden is.