• Home
  • V1
  • Columns
  • Omzet webwinkels stijgt

Omzet webwinkels stijgt

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van Nederlandse webshops bedraagt in de eerste helft van 2011 4,25 miljard euro.

Dat is 10 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, maar minder dan in de tweede helft van 2010. Toen was de online consumentenomzet 4,35 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van Thuiswinkel.org en onderzoeksbureau GFK.

Volgens GFK en de thuiswinkelorganisatie, steeg de omzet, doordat meer consumenten online zijn gaan winkelen. Zo zouden 8 miljoen Nederlanders in het afgelopen half jaar producten via internet hebben aangeschaft. Het totaal aantal bestelling steeg - naar 36.550.000 stuks - maar de gemiddelde besteding per order daalde wel, van 120 naar 116 euro.

Naast reizen en telecom, doet mode het ook goed online. De Nederlandse modeindustrie streek in de eerste helft van het jaar zo'n 300 miljoen euro op aan online bestedingen. Dat is een stijging van 11 procent, in vergelijking met de eerste helft van 2010.