Online omzet groeit met 9 procent
bezig met laden...
In de eerste helft van 2012 is de omzet van Nederlandse internetwinkels met 9 procent
gestegen. In totaal kwam de omzet uit op 4,61 miljard euro. Dat meldt Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van zo'n 1700 Nederlandse webshops.Volgens Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org, laten de cijfers zien dat innovatief ondernemerschap loont. "Online retail is een factor van betekenis geworden in het economisch landschap. Tegelijkertijd baren de koopkrachtdaling van volgend jaar en het zeer lage consumentenvertrouwen ons wel zorgen."
De stijging van de omzet uit online detailhandel komt vooral doordat consumenten meer producten op internet zijn gaan bestellen. De waarde per bestelling daalde wel, met 5 procent tot 110 euro. In de modebranche steeg de online omzet volgens Thuiswinkel.org met 15 procent. Het segment 'reizen' blijft met een waarde van 1,89 miljard het grootst.