• Home
  • V1
  • Columns
  • Pinko naar Hongkong

Pinko naar Hongkong

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Chinese markt in luxe goederen, zal groter worden dan die in Japan, denkt het Italiaanse

dameskledingmerk Pinko. Vijf jaar geleden betrad het merk de Chinese markt. Nu gaat het bedrijf de eerste brandstore openen in Hongkong.

Ook wil Pinko winkels openen in andere grote steden, zoals Beijing, Shanghai, Guangzhou en Shenzhen. De opening van de eerste boetiek, in Hongkong, is gepland in augustus. Het bedrijf wil vooral eigen winkels openen om verdere expansie van het merk zo veel mogelijk zelf te beheren.

De opening van de eerste winkel valt samen met de oprichting van Asia Pacific. Dit bedrijf zal zich gaan richten op de verkoop, zowel op wholesale als op retail, van het merk in: Japan, Zuid-Korea, China en Macao. Het doel is om 45 tot 50 verkooppunten te hebben in China aan het einde van 2015. Het Asia Pacific verkoopkantoor zal ook beschikbaar zijn voor vragen van consumenten. Pinko wil hiermee inspelen op de lokale behoeftes van de klanten.

Momenteel heeft het Italiaanse merk, dat ruim twintig jaar geleden werd opgericht door Pietro Negra en Christina Rubini, wereldwijd zo’n achthonderd verkooppunten. Pinko heeft eigen boetieks in onder andere Londen, Milaan, Parijs en Antwerpen. In Nederland wordt het damesmerk verkocht bij onder ander Maision de Bonneterie.