• Home
  • V1
  • Columns
  • Sanoma lijft Fashionchick in

Sanoma lijft Fashionchick in

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sanoma Media is voor 100 procent eigenaar van het online winkelplatform Fashionchick.

Volgens de uitgever is de voorgenomen ‘volledige overname’ eerder uitgevoerd om de groei naar 'een internationale speler in online fashion' te versnellen, aldus nieuwssite Nu.nl.

Het lijkt een trend: grote uitgevers die zich op het terrein van online webshops begeven. Onlangs nam Condé Nast, uitgeverij van magazines als Vogue, een belang van twintig miljoen euro in Vestiairecollective.com, een Franse online marktplaats voor tweedehands designerkleding en – accessoires.

Uitgeverijen van consumentenbladen zijn duidelijk op zoek naar nieuwe verdienmodellen om het ‘oude’ businessmodel van geld verdienen met abonnementen van tijdschriften en advertenties aan te vullen. En op termijn wellicht te vervangen.

In januari van dit jaar vergrootte Sanoma zijn belang in Fashionchick al van 25 naar 55 procent. Het huidige management van Fashionchick blijft in dienst en zal zich richten op verdere internationalisering en groei. Het winkelplatform bereikt inmiddels meer consumenten in het buitenland dan in Nederland. Voor de komende maanden staat de lancering van sites onder de naam Mentoday, gericht op online winkelen voor heren, op de planning in Nederland en Duitsland.