• Home
  • V1
  • Columns
  • Stylistix; preppy merk van A-Brands

Stylistix; preppy merk van A-Brands

bezig met laden...

Scroll down to read more

A-Brands Quality Wear -eigenaar van het merk Salty Dog- is

een samenwerking aangegaan met styliste Diana Theys voor de SS 2011 kindercollectie van het nieuwe merk ‘Stylistix’, by Studs & Diamonds. Theys heeft acht jaar ervaring in de kindermode, bij merken als Oilily, Azzuro Kids en Siliacus. In 2003 kreeg ze de kans de styling te verzorgen voor het Junior Songfestival; binnenkort gaat ze haar achtste seizoen in. Het ‘Kinderen voor kinderen’-koor wordt al drie jaar gekleed door Theys. Inmiddels stylet ze ook volwassen BN’ers, onder wie Ruben Nicolai, Tijl Beckand en Sipke Jan Bousema.

Gaandeweg werd het Theys duidelijk dat er items missen in de stijl die zij voor ogen heeft. Met een voorkeur voor de kindercollecties van Burberry en Ralph Lauren en geïnspireerd door de collecties van Chanel en Galliano combineert Theys klassiek met pop. Maar altijd door zelf stukken te vermaken en verschillende merken en stijlen met elkaar te combineren.

A-Brands Quality Wear gaf Theys begin dit jaar de mogelijkheid haar eigen collectie te ontwerpen en datgene dat ontbreekt alsnog op de markt te brengen. Stylistix brengt voor de zomer van 2011 een collectie voor meisjes. De collectie bestaat onder meer uit felle baretjes en gestreepte kniekousen. Klassieke, op Chanel geïnspireerde, jasjes van zachte wol, gebreide vestjes en spencers, alles eigentijds door het felle kleurgebruik. Katoenen blazers, jersey shirts en bloesjes van satijn. Alles met oog voor detail, college-achtige elementen, gouden knopen en een koninklijk embleem. De gehele collectie zal verkrijgbaar zijn in maat 104 t/m 176. Prijzen zullen variëren van 19,90 euro voor een set kniekousen tot 179,90 euro voor een zacht wollen blazertje. Vanaf winter 2011 zijn ook de jongens aan de beurt.