• Home
  • V1
  • Columns
  • Thuiswinkel: ´2 procent online kopers shopt ook via internetzuil'

Thuiswinkel: ´2 procent online kopers shopt ook via internetzuil'

bezig met laden...

Scroll down to read more

Nederlandse consumenten hebben in het eerste half jaar van 2014 ruim 53 miljoen

aankopen via internet gedaan, met een totale omzet van 6,58 miljard euro. In totaal heeft 4 procent van alle bestedingen plaatsgevonden via internet. Dat blijkt uit onderzoek van brancheorganisatie Thuiswinkel.org en Gfk.

De omzet uit online bestedingen steeg in de eerste zes maanden van het jaar met bijna 6 procent. Consumenten kochten vooral meer producten. De online bestedingen aan diensten zijn 3 procent gedaald. Voor kleding ligt het online percentage (in bestedingen) het eerste half jaar van 2014 op 14 procent.

Gfk heeft voor het eerst ook online verkoop in winkels, via tablet of internetzuilen, gemeten. Van alle online kopers geeft 2 procent aan ook online in de winkel producten of diensten te kopen, wat bijdraagt aan de totale online bestedingen. Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org, in een persbericht: "De verwachting is natuurlijk dat in de toekomst meer winkels in de winkelstraat ook in de winkel online producten en diensten zullen gaan verkopen.”