• Home
  • V1
  • Columns
  • Tweede lijn voor Jason Wu

Tweede lijn voor Jason Wu

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Amerikaanse modeontwerper Jason Wu gaat in samenwerking met warenhuisketen

Nordstrom een tweede lijn op de markt brengen: Miss Wu. Het merk wordt geen goedkopere versie van Jason Wu, zo benadrukt de ontwerper, maar is een uitlaatklep waar hij zijn andere kant kan laten zien.

“Jason Wu zie ik altijd als mijn esthetiek, mijn ontwerpstijl. Miss Wu is meer mijn persoonlijkheid. (...) Het is meer downtown en heeft een meer relaxte uitstraling,” aldus Wu tegen WWD. De eerste collectie, die varieert van een zijden strikblouse van 195 dollar tot 795 dollar voor een leren jack, zal vanaf januari 2013 een jaar lang exclusief bij Nordstrom verkocht worden.

De jaaromzet van Miss Wu, dat een jaar lang in alle 49 fillialen van Nordstrom en op Nordstrom.com verkocht zal worden, wordt geraamd op 7,5 miljoen dollar (6,1 miljoen euro). Als de exclusieve samenwerking met Nordstrom in 2014 afloopt, wil Wu het merk internationaal in de markt gaan zetten.