Breisels en bodywarmers bij YaYa
bezig met laden...
In juli wordt het eerste deel van de nieuwe YaYa collectie bezorgd bij retailers. Het is volgens het Nederlandse label voor vrouwen tussen de 20 en 55 jaar, een ‘tussengarderobe’ voor de romantische verandering van de seizoenen. In de showroom van YaYa in Halfweg, die afgelopen zomer in gebruik is genomen, wordt de collectie geïntroduceerd met een video van vallende bladeren, terwijl de genodigden nippen van hun prosecco. De kleuren van de herfstcollectie zijn zacht: licht roze, grijs en beige. Skinny jeans worden gecombineerd met ruim vallende blouses. Ook bodywarmers met een tailleriem komen voorbij.
Vo
Joke van Ekeris, retailer van de Just a Joke winkels in onder andere Amersfoort en Haarlem, hangt deze week de voorjaarscollectie van YaYa in de winkels en is enthousiast over de nieuwe kleding. “Vooral mooie kleuren, ecru en licht grijs. En de modeshow is natuurlijk al een feestje op zich.” Van Ekeris verkoopt YaYa al vanaf de start van het label, in 1992, in haar winkels. “Het is heel trendy, mooie ontwerpen. En prijstechnisch zit het ook goed in elkaar. Dat vind ik heel belangrijk voor de klanten, want om er leuk uit te zien hoef je niet altijd heel veel geld uit te geven.”
YaYa werd opgericht in 1992 en wil zich onderscheiden door een trendy stijl voor een sterke prijs. Het label van Marco en Patrick Draijer, Ruud Tilroe en Marcel Herbermann, wil dan ook toegankelijk zijn naar de consumenten toe. Naast winkels in vijftien Nederlandse steden, heeft YaYa ook drie winkels in Griekenland; twee in Larissa en één in Thessaloniki. In circa dertig landen heeft het label verkooppunten, van Nederland en België tot Cyprus.