• Home
  • V1
  • Leads
  • Categoriewinnaars Beste Winkelketen van Nederland

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van Nederland

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Consumenten vinden aanbiedingen steeds belangrijker. De prijs-kwaliteit verhouding is voor shoppende mensen juist minder belangrijk geworden. Door een kleine portemonnee en lege bankrekening zijn consumenten gevoeliger

voor de prijs en moeten retailers hierop een antwoord geven. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy voor de ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland-prijs.

Een 7,8

is het gemiddelde rapportcijfer dat de gehele detailhandel krijgt van het Nederlandse publiek. Vorig jaar was dat nog een 7,5. De retailers werden beoordeeld op prijs-kwaliteitsverhouding, prijsniveau, acties en aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundig personeel, klantvriendelijk personeel en sfeer.

Een lage prijs wordt steeds belangrijker bij de beoordeling van fysieke winkels. Consumenten kijken dit jaar veel nadrukkelijker naar het prijsniveau en in mindere mate naar de prijs-kwaliteitsverhouding, in vergelijking met 2012. Tegelijkertijd neemt het belang van een goede service toe en beschouwen klanten een breed assortiment steeds meer als een basisvoorwaarde.

Miss Etam opnieuw favoriet

285.000 consumenten hebben gestemd op hun favoriete winkelketen. Nederlandse vrouwen kopen hun kleding het liefst bij Miss Etam. Mannen shoppen graag bij Duthler. In de categorie baby & kindermode heeft Hema gewonnen. In het onderdeel lingerie & ondermode is Hunkemöller favoriet. Schoenen worden het liefst aangeschaft bij VanHaren.

De publiekswinnaars zijn weinig verrassend. Vorig jaar verkoos het publiek - bij de toen nog ING Retail Jaarprijs - Hema al als beste keten om babykleding te shoppen. Bij mannen was Duthler favoriet. En dit jaar is het de vijfde keer dat Miss Etam is verkozen tot beste keten in de categorie 'damesmode'

Wie zich de Beste Winkelketen mag noemen wordt op 29 oktober bekend gemaakt.

Foto’s: Miss Etam