DOC Roermond opent New Fashion Street
bezig met laden...
"Op
"We waren meer dan rijp voor de derde bouwfase", legt Bauwens uit. "Normaal gesproken zou een dergelijk oppervlak zeker genoeg zijn voor een outletcenter, maar rekening houdend met ons verzorgingsgebied, dat echt uniek is in Europa, hebben we al plannen voor de vierde uitbreiding." In het grensgebied tussen Duitsland, België en Nederland wonen meer dan 26 miljoen potentiële klanten, die het outletcenter binnen 90 minuten met de auto kunnen bereiken. "Het is ons doel om die hier allemaal welkom te heten. Zelfs tien jaar na de opening van Designer Outlet Roermond komt 30 procent van de bezoekers voor het eerst", voegt hij hier nog aan toe.
Het aantal Duitse bezoekers is opvallend. "Ongeveer 54 procent van onze gasten is Duits, wat niet zo vreemd is, omdat meer dan de helft daarvan in Noordrijn-Westfalen woont, de dichtstbevolkte deelstaat van Duitsland." Het outletcenter richt zich met zijn merkenportfolio op de smaak van de Duitse klanten en biedt merken als Strenesse, Aigner en René Lezard. Het veelzijdige merkenportfolio trekt echter niet alleen bezoekers uit de Euregio, maar ook veel internationale gasten. Chinezen zijn bijzonder sterk vertegenwoordigd, maar zij zijn alleen geïnteresseerd in de grote merken, zoals Burberry, Gucci en Prada. Het internationale toerisme vormt intussen 7 procent van de totale omzet van de outlet.
De groei van Designer Outlet Roermond heeft zijn hoogtepunt met de opening van de derde bouwfase nog niet bereikt. "We gaan het huidige oppervlak nog eens met 11.000 vierkante meter uitbreiden. Aan de Maas ligt een cementfabriek waarvan we de grond al gekocht hebben", vertelt Bauwens. Vanaf 2014 komen er 50 tot 60 nieuwe shops bij. Zo moet in de komende jaren het doel van zeven miljoen bezoekers per jaar worden bereikt.
Marie Mertens