• Home
  • V1
  • Leads
  • Flagshipstore Den Haag eerste A1-locatie voor Shoeby

Flagshipstore Den Haag eerste A1-locatie voor Shoeby

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Shoeby wil meer winkels op A1-locaties. De eerste stap is de flagshipstore in Den Haag, daarna wil de modeketen andere grote winkelsteden veroveren. Directeur Sven Bleekemolen: "Het is niet dat we van onze oude strategie afstappen en niet meer op kleinere winkelcentra focussen.

We willen allebei."

De winkel in de Vlamingstraat in Den Haag is, met 750 vierkante meter, de allergrootste Shoeby-winkel ooit. Afgelopen weekend opende de flagshipstore de deuren. Consumenten kunnen in het pand niet alleen winkelen, maar ook in het 'Fashion Barista café' zitten of zich laten adviseren door visagisten. Verder is het pand voorzien van ruime paskamers en sanitair.

F
lagshipstore Shoeby heeft eigen atelier

De winkel heeft ook een in-house atelier, een complete afdeling ingericht voor het direct vervaardigen en customizen van kleding en accessoires. Hier kunnen consumenten zelf kleding samenstellen met keuze uit een scala aan modellen, prints en stoffen. Ook is het mogelijk te kiezen uit een database aan illustraties die ter plekke gedrukt kunnen worden door print- en laserapparatuur. Consumenten kunnen samen met de ontwerpers ook eigen ontwerpen samenstellen.

"Op een A1-locatie moet je andere dingen doen dan in een dorp, om onderscheidend te zijn," zegt Bleekemolen over het atelier. "In dorpen en kleinere winkelcentra zijn we bijvoorbeeld ook heel klantgericht, maar op een andere manier. We geloven dat een persoonlijke band tussen medewerkers en klanten de succesfactor is van Shoeby. In kleinere winkels hebben we koffie, op A1 mooie horeca. In kleinere winkels vermaken we ook kleding voor consumenten, maar op A1 hebben we het atelier."

Esther Dorhout Mees ontwerpt feestcollectie voor Shoeby

Het atelier in de flagshipstore is ook een creatief platform waar de Nederlandse modeketen wil samenwerken met jonge ontwerpers. De eerste collaboratie is met Esther Dorhout Mees. Volgens Bleekemolen was er meteen een klik met de ontwerpster van het label genaamd Dorhout Mees. "Ze is ambitieus, heeft al een aantal keer geshowd op fashionweek, dat past bij ons," zegt Bleekemolen. "Haar lijn is vrouwelijk en ze speelt met materialen, dat doen wij ook graag. Het is belangrijk dat de lijn onderscheidend is, maar wel past bij Shoeby en onze klanten, anders is het wel mooi, maar koopt niemand het."

De jonge ontwerpster creëerde vijf jurken speciaal voor de feestdagen, voor in de Shoeby-flagshipstore. De jurken, van gala- tot cocktailmodel, zijn in een beperkte oplage verkrijgbaar.

Bleekemolen verklapt dat de samenwerking naar alle waarschijnlijkheid niet eenmalig zal zijn. "Misschien komt er wel een voorjaarscollectie," zegt hij. "We zijn in ieder geval allemaal enthousiast nu.”

Yasmine Esser