Het beroemde Franse schoenenmerk Kickers - dat 40 jaar bestaat - brengt een kledinglijn op de markt. Aankomend voorjaar ligt de eerste collectie in Frankrijk in de winkels. In de jaren 80 werd ook al eens een kledinglijn gelanceerd, maar sinds eenjaar of vijf werkt Kickers serieus aan merkextensies. Zo zijn er inmiddels horloges, een tassenlijn, briefpapier, sokken en schoolspullen. De nieuwe kledinglijn 'Kickers Original Jeans Clothes' is bedoeld voor kinderen en tieners in de leeftijd van 2 tot 16 jaar.
Kickers valt sinds 2007 onder de Royer Group. Daarvoor was het merk eigendom van de Roger Zannier groep die het merk in 1989 kocht van oprichter Daniël Rauvast. Rauvast was een schoenproducent die na het zien van een poster van de musical Hair - met daarop een groep jonge mensen gekleed in jeans, T-shirts en op blote voeten - besloot voor die generatie schoenen te gaan maken. Het resultaat waren de beroemde Kickers; stevige, robuuste stappers met veters bedoeld om buiten te spelen, in bomen te klimmen en tegen ballen te trappen. De schoenen werden een groot succes. Het eerste jaar (1970) liep de omzet op tot 10 miljoen Franse franc en vier jaar later waren de schoenen in ruim 70 landen verkrijgbaar.
De nieuwe Kickers kindermodelijn bestaat uit twee delen met totaal zo'n 150 stijlen: voor kinderen van 2 tot 8 jaar is een lijn van biokatoen met shirts, rokjes, en spijkerbroeken. Voor de 8 tot 16-jarigen een 'vintage' lijn met hoodies, jeans en shirts. Winkelverkoopprijzen beginnen bij 25 à 28 euro voor een T-shirt en lopen tot 50 à 60 euro voor een jeans. Behalve in de eigen winkels zal de kindermode ook via de groothandel aan multibrand kindermodewinkels worden verkocht. De lijn wordt in Frankrijk gelanceerd. Daarna wordt bekeken hoe en wanneer de kleding ook internationaal op de markt kan worden gebracht.