H&M lanceert nieuw schoenenconcept
bezig met laden...
Begin dit jaar breidde H&M het assortiment al uit met H&M Sport. De activewearcollectie voor mannen, vrouwen en kinderen bevat onder andere winddichte en waterafstotende hardloopjacks, yogakleding, tennisbroekjes en beschermende fleecejassen. CEO Karl-Johan Persson laat in een persbericht weten dat de collectie verder wordt uitgebreid. "We zijn erg blij om te zien dat H&M Sport marktaandeel blijft winnen," aldus Persson.
Omzet H&M Group stijgt 14 procent
De CEO kijkt met een goed gevoel terug op het eerste half jaar van 2014. Volgens Persson hebben de sterke voorjaarscollecties geresulteerd in meer omzet en een groter marktaandeel. In de eerste zes maanden van het jaar steeg de omzet van de H&M Group - behalve H&M ook de formules: Cos, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday - met 14 procent naar 69,9 miljard Zweedse kroon (7,8 miljard euro). De brutowinst bedroeg 23 miljard Zweedse kroon (2,6 miljard euro). In het eerste half jaar van 2013 was dat nog 19,3 miljard Zweedse kroon (2,1 miljard euro). De nettowinst kwam omgerekend naar euro's uit op 800 miljoen.
Het Zweedse bedrijf opende 176 winkels dit jaar. In totaal wil het concern in 2014 375 nieuwe winkels hebben geopend. Zo zijn er plannen voor China, de Verenigde Staten, de Filipijnen en India. In 2015 wil H&M uitbreiden naar Zuid-Afrika en Peru.
Ook online expandeert H&M. Dit jaar wil het bedrijf H&M-webshops openen in Spanje, Italië en China. Deze herfst moeten de internet winkels hun virtuele deuren openen. Volgend jaar wil de modeketen online gaan in nog acht tot tien nieuwe landen. Persson: "We zullen later laten weten welke markten dit zijn."